Dünyanın en büyük hızlı tüketim ürünleri şirketlerinden biri olan Unilever, Türkiye'de piyasaya daha güvenilir ürünler sunmak için akademik destek alacak. Türkiye'de her ay 51 milyon tüketiciye ulaşan şirket, Yeditepe Üniversitesi'yle işbirliği anlaşması imzaladı. Firmanın kişisel bakım ve kozmetik ürünleri piyasaya sunulmadan önce eczacılık fakültesinin onayından geçecek. Yeditepe Üniversitesi'ndeki laboratuvarlarda ürünlerin alerjen ve toksik madde analizleri yapılacak. İşbirliğiyle ayrıca ortak Ar-Ge çalışmaları da hayata geçirilecek. İnovasyonu büyüme kaynağının can damarı olarak nitelendiren Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Kategorilerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Şükrü Dinçer, bu hedef doğrultusunda Türkiye'de ilk adımı Yeditepe Üniversitesi ile attıklarını söyledi.
İNOVASYONDA YENİ BİR SÜREÇ
190 ülkede milyarlarca tüketiciye ulaşan Unilever ile Yeditepe Üniversitesi arasındaki işbirliği inovasyon alanında da bir ilk olma özelliğini taşıyor. Dinçer bu anlaşmayla inovasyonda yeni bir sürecin başladığını ve akademik deneyimin pazara ulaşacağını söyledi.
ÖĞRENCİYE 8 FABRİKADA STAJ FIRSATI
Yapılan işbirliği tüketici kadar öğrencileri de hedef alıyor. Anlaşmayla Yeditepe Üniversitesi öğrencileri Unilever'in 8 fabrikasında staj yapma imkânına kavuştu. İş dünyasıyla iç içe olacak öğrenciler dünyaca ünlü markaların nasıl üretildiğini, içeriklerine ilişkin bilgileri bizzat kendileri inceleyerek yepyeni bir deneyim kazanacak. Yeditepe Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nurcan Baç, "Sektörünün önde gelen şirketleriyle yaptığımız bu çalışmalar sayesinde öğrencilerimiz, kariyerlerine daha etkin ve bilinçli bir başlangıç yapıyor" diye konuştu.
AR-GE'YE YILDA 1 MİLYAR EURO
Unilever'in dünya genelinde Ar-Ge yatırımları 1 milyar euroya ulaşıyor. Şükrü Dinçer "Ortak amacımız tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak için faydaları kanıtlanmış benzersiz ürünler yaratmak. Bunun için işbirlikleri yapıyoruz" dedi.