X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Türkiye'nin dondurması Maldivler'e ulaştı!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

'nin 'e ulaştı!

  • Giriş Tarihi: 18.8.2015 12:25

'de, yılın ilk yarısında aralarında 'in de bulunduğu 27 ülke ve 2 serbest bölgeye 10 bin tonu aşkın ve buzlu yiyecek ihracatı gerçekleştirildi.

'de, yılın ilk yarısında aralarında 'in de bulunduğu 27 ülke ve 2 serbest bölgeye 10 bin tonu aşkın ve buzlu yiyecek ihracatı gerçekleştirildi.

Yılın ilk yarısında 10 bin 226 ton dondurma ve buzlu yiyecek ihracatı gerçekleştirildi. Aynı dönemde söz konusu ürünlerin ithalatı ise 971 ton oldu.

Dondurma ve buzlu yiyecek satışından 23 milyon 235 bin 295 dolar döviz elde edildi. Bu gıda maddelerinin ithalatına karşılık ödenen miktar ise 4 milyon 437 bin 822 dolar seviyesinde kaldı. Bu alışveriş sonucu dünyanın dört bir yanında farklı milletten insan Türk dondurmasının lezzetiyle tanıştı. Yılın ilk yarısında 27 ülke ve 2 serbest bölgede, Türk dondurması ve buzlu yiyecekler tüketime sunuldu.

Türkiye, dondurmayı ilk ürettiği bilinen Çin'e de dondurma ihracatı gerçekleştirdi.

Yılın ilk yarısında Türk dondurması ihraç edilen ülkeler arasında Hollanda, İngiltere, Belçika, Gürcistan, Azerbaycan, Türkmenistan, Fas, Libya, Şili, Lübnan, Suriye, Irak, Suudi Arabistan, Ürdün, Kuveyt, Bahreyn, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Pakistan, Güney Kore, Avustralya da yer aldı.

Üreticiler, ayrıca Mersin Serbest Bölgesi ile Çorlu Avrupa Serbest Bölgesi'nin dondurma ihtiyacını da karşıladı.

Dondurma, Türkiye'de ilk olarak belirli lokanta ve otellerde imal edildi, daha sonra ev, sokak ve dükkan dondurmacılığı gelişti. Dondurma, 1970'lere kadar teknik kapasitesi olmayan küçük işletmelerden halka sunuldu.

Türkiye'de ilk modern dondurma üretimi Atatürk Orman Çiftliği Pastörize Süt ve Mamulleri Fabrikası tarafından 1957'de yapıldı. 1980'den itibaren sektöre modern ve ileri teknoloji kullanarak giren yerli ve yabancı sermayeli firmalar, sektörün gelişim sürecini hızlandırdı. Firmalar arasında yaşanan rekabet ürün çeşitliliği ve fiyat avantajı olarak tüketiciye yansıdı.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.