Basın İzleme Araştırmaları Komitesi'nin (BİAK) yaptığı Türkiye Basın Okurluk Araştırması, SABAH'ın rakiplerine fark attığını gözler önüne serdi. BİAK'ın 1 Haziran 2014 ile 31 Mayıs 2015 arasını kapsayan araştırmasına göre, gazete okurluğu son 1 yılda yüzde 10 düşmesine rağmen SABAH yüzde 5'lik artış ile 19 yayın kuruluşu içinde erişimini en çok artıran gazete oldu. Türkiye'de kent genelinde toplam gazete okur sayısı 9 milyon 276 bin kişi. Araştırmaya göre, Turkuvaz Grubu'nun amiral gazetesi SABAH her gün 1 milyon 362 bin kişiye ulaşıyor. Yani 7 gazete okurundan birine erişiyor. SABAH, bu rakamla 19 yayın kuruluşu arasında dördüncü sırada yer alıyor. Grubun spor gazetesi Fotomaç günlük 1 milyon 136 bin, Takvim ise 356 bin kişiye erişiyor.
HÜRRİYET GAZETESİ ERİYOR
Son 1 yılın verileri değerlendirildiğinde, SABAH'ın erişim sayısının 64 bin arttığı, gazetenin rakibi Hürriyet'in ise aynı dönemde 141 bin okur kaybettiği görülüyor. Aynı dönemde kadın okur erişim sayısı 38 bin, erkek okur erişim sayısı da 25 bin arttı. SABAH, bu dönemde AB SES grubunda 89 bin yeni okur kazandı. Hürriyet'in bu dönemde okura erişim sayısı 141 bin azaldı. Bunun 117 bini kadın, 23 bini erkeklerden oluşuyor. SABAH'ın net satış pazar payı ve gazete okuru erişimi rakamlarına bakıldığında okur katsayısında en yakın rakiplerine fark attığı da görülüyor. Verilere göre, okur katsayısı SABAH'ta 4.4 iken Hürriyet'te 4, Habertürk'te 3.3.
ERİŞİM KAYBI RAKİPLERDE ÇOK
Son dönemde yazılı basında erişim kaybı yaşanırken SABAH'ta bu oran rakiplerine göre nispeten daha az. 1 Mart 2014- 28 Şubat 2015 ile 1 Haziran 2014-31 Mayıs 2015 arasındaki dönemde Hürriyet'te 4.51, Habertürk'te 5.95 erişim kaybı yaşanırken bu oran SABAH'ta yüzde 2.16. 1 Mart 2014- 28 Şubat 2015 ile 1 Haziran 2014-31 Mayıs 2015 dönemi karşılaştırıldığında Hürriyet 69, Habertürk 39, SABAH ise sadece 30 bin okur kaybı yaşıyor. Rakipleri 20 yaş üstü okurda kan kaybederken, SABAH bu profilde bir önceki döneme göre erişimini korudu.
KADINLAR VE GENÇLER OKUYOR
Cinsiyete göre okur sayıları değerlendirildiğinde, SABAH kadınlarda erişim sıralamasında üçüncü, erkeklerde ise beşinci sırada bulunuyor. Erkek hedef kitlede grubun spor gazetesi Fotomaç üçüncü sıradaki yeriyle dikkat çekiyor. Okur profillerine bakıldığında da araştırma çarpıcı bir veriyi gözler önüne serdi. 20 yaş üstü ABC grubunda 529 bin okura ulaşan SABAH, 20 yaş üstü gençlerde 691 bin kişiye erişiyor. 20-44 yaş arasında ve gelir düzeyi yüksek kesimde de 264 bin kişiye ulaşarak listede üçüncü sırada yer alıyor.
GÜNAYDIN KELEBEK'İ KATLADI
Kadın
hedef kitlede önceki dönemlere göre atağa kalkan Günaydın, son dönemde erişimini yüzde 2.75 artırmış durumda. Rakibi Kelebek ise son dönemde yüzde 2.59 erişim kaybetti.
HER KESİME HİTAP EDİYOR
Öncelikli
hedef kitleye erişimde ilk 5'te yer alan SABAH, diğer taraftan her kesime ulaşarak Türkiye'nin gazetesi olma iddiasını da kanıtlıyor. SABAH, sosyoekonomik (SES) grupların tamamının okuduğu gazeteler arasında başı çekiyor. AB SES grubuna erişimde 366 binle ilk 4'te yer alan SABAH, C1 SES'te 370, C2 SES'te 359, DE SES'te ise 266 bin kişiye ulaşıyor.
EKLERDE DE RAKİPLERİNDEN İYİ
BİAK'ın
araştırmasının sonuçları hafta sonu eklerinin durumunu da ortaya koydu. SABAH ve Hürriyet'in hafta sonu ekleri okur kaybetse de SABAH'ta erişim kaybı oldukça sınırlı kaldı. Verilere göre, SABAH Cumartesi'nin erişim kaybı yüzde 0.61, Hürriyet Cumartesi'nin ise yüzde 14.12 olurken, SABAH Pazar'da bu oran yüzde 2.83, Hüriyet'te yüzde 7.28 olarak gerçekleşti.