Türkiye, hazır giyimden sonra ayakkabıda da devlerin radarına girdi. Yüksek kurun etkisiyle yurtdışına daha rekabetçi fiyat vermeye başlayan Türk ayakkabı üreticileri, Dolce&Gabbana ve Armani gibi lüksün devlerinden ilgi görmeye başladı. Geçtiğimiz günlerde İtalya'nın Milano şehrinde düzenlenen MİCAM fuarında Türk firmalarını ziyaret eden şirketler, deneme üretimi yaptırmak için harekete geçti. Fuara katılan Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Hüseyin Çetin, MİCAM'ı değerlendirdi. Dolce&Gabbana ve Armani firmalarının üretim için Türk firmalarıyla görüştüğünü belirten Çetin, "Daha rekabetçi fiyat veriyoruz. Kalitemizi de görüyorlar. Dolayısıyla hem Avrupa'daki lüks markalara hem de diğer pazarlara Avrupalılardan daha avantajlı ihracat yapar duruma geldik" dedi.
AB'Yİ KUR VURDU
Türkiye'nin ayakkabıdaki rakipleri İtalya, ispanya ve Portekiz, kan kaybediyor. Euronun dolar karşısında değer kaybetmesi nedeniyle girdi maliyetleri yükselen Avrupalılar, AB dışındaki ülkelere yaptıkları ihracatta Türklerle rekabette zorlanıyor. Çetin, "Bu ülkelerde imalat küçülüyor. Küçüldükçe de kaliteli segmentte açık ortaya çıktı. Türk ayakkabı sektörünün önü açıldı" diye konuştu.
DERİ CEKET UCUZLAYACAK
İDBİM Başkanı Mustafa Şenocak da, dünya deri fiyatlarıyla ilgili bilgi verdi. Küçükbaş hayvan derisi kullanılan ceketlerin bu kış ucuzlayacağını belirten Şenocak, "Yunanistan'dan 12-13 euroya alınan küçükbaş deri fiyatı, 3 euroya düştü. Bu nedenle deri giyimde fiyatlar yüzde 25 ucuzladı. Deri konfeksiyonda uygun fiyatlar var. Deri ürünler bu kış yüzde 25 daha ucuza rahatlıkla giyilebilecek" dedi.