X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bu oyunda çok büyük kâr war
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bu oyunda çok büyük kâr war

  • Giriş Tarihi: 10.9.2015
Bu oyunda çok büyük kâr war
Bu oyunda çok büyük kâr war

Türkiye'de savaş oyunlarına yılda 300 milyon dolar harcanıyor. Bigpoint CEO'su Khaled Helioui, "Savaşı yaşayan ya da öğrenen toplumlarda bu çok doğal" diyor

Dünyada 91 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan online oyun pazarında savaş oyunlarının aldığı pay hızla artıyor. Yeni nesil askeri MOBA oyunu Shards of War'ı tanıtmak için Türkiye'ye gelen Alman online oyun geliştirme firması Bigpoint'in CEO'su Khaled Helioui ile pazarı konuştuk. Helioui, savaşı yaşayan ve öğrenen toplumlarda savaş oyunlarının daha yüksek oranda tercih edildiğini dile getirdi.

SAVAŞ HAYATI ETKİLİYOR
Türkiye'nin savaş oyunlarının en fazla oynandığı ülkelerden biri olduğunu dile getiren Helioui, "600 milyon dolarlık pazarın yüzde 50'sini savaş ve dövüş oyunları oluşturuyor. Gerisi strateji, spor ve sosyal oyunlar. Savaş bu ülkenin vatandaşlarının hayatlarında ciddi bir yer alıyor. Bu da eğlence alışkanlıklarını etkiliyor" dedi. Akıllı cihazlar sayesinde online oyun oynama oranlarının ciddi oranda arttığını ifade eden Helioui, "Çalışanlar 15-20 dakikalık aralarda ve yemek molalarında bile ya savaşıyor ya da dövüşüyor" diye konuştu.

TÜRKİYE İLK 5'TE
Bu sadece Türkiye'ye özgü bir durum değil. Zira şirketin cirosunun yüzde 60'ını savaş oyunları oluşturuyor. Oyunları oynayanların yüzde 46'sı kadın. Akşam 6-7'nin, en yoğun oynanan saatler olduğunu söyleyen Helioui şöyle konuştu: "Çalışanlar strateji oyunlarını çok seviyor. Ev hanımları çiftlik oyunlarına çok düşkün. Puzzle ve strateji oyunları da ofislerde yoğun olarak tercih ediliyor. Çalışanlar en az 15-20 dakikasını oyuna ayırıyor." Türkiye'nin kendileri için çok stratejik bir pazar olduğunu dile getiren Helioui, "Oyuncu sayısı açısından Türkiye ilk 5 pazarımızdan biri. Pazar çok hızlı büyüyor. Biz de payımızı artırmayı hedefliyoruz. Bunun için yeni geliştirdiğimiz oyunlarla Türkiye'de olacağız" dedi.

OYUN İHRACATIYLA HEDEFLER TUTABİLİR
Savaş oyunları olarak bilinen oyunların aslında aksiyon oyunu olduğunu dile getiren online oyun geliştirme firması Netmarble'ın EMEA CEO'su Barış Özistek de, Türkiye'de ağırlıklı olarak 15-30 yaş arasındakilerin bu oyunları sevdiğini söyledi. Görsel olarak gerçeğe yakın silahların oyunlarda kullanıldığını dile getiren Özistek, aksiyon oyunlarının şiddete neden olduğu algısına ise katılmadığını kaydetti. Türkiye'de nüfusa ve internet kullanım oranına göre online oyun pazarının çok küçük olduğunu vurgulayan Özistek, "2023'teki 1 milyar dolarlık bilişim ihracatı hedefi ancak online oyun ihraç ederek mümkün olur" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.