X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Doğal Türk gıdası Anuga'da şov yaptı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Doğal Türk gıdası Anuga'da şov yaptı

  • Giriş Tarihi: 24.10.2015
Doğal Türk gıdası Anuga'da şov yaptı
Doğal Türk gıdası Anuga'da şov yaptı

Dünyanın en büyük gıda fuarı Anuga'da Türk firmaları doğal ürünlerini görücüye çıkardı. Etsiz çiğ köfteden bulgura kadar pek çok ürün sergileyen Türk şirketler, Avrupalı firmalarla da ciddi iş bağlantıları yaptı

Almanya'nın Köln şehrinde 10-14 Ekim tarihleri arasında düzenlenen dünyanın en büyük gıda fuarı Anuga'da, Türk firmaları sağlıklı ve doğal ürünleriyle ilgi odağı oldu. Paketli çiğ köfte, bulgur, nar ekşisi gibi ürünlerin büyük ilgi gördüğü fuarda ciddi iş bağlantıları da yapıldı. 100 ülkeden 7 bin firmanın katıldığı fuarda Türkiye 280 firmayla temsil edildi. 280 bin metrekare alanda kurulan fuarda Türkiye, katılımcı firma sayısıyla dünya ülkeleri arasında beşinci sırada yer aldı. Peynir, süt, hayvansal ürünlerin sergilenmesinde sıkıntı yaşanan fuarda bu yıl doğal ve hayvansal gıda içermeyen ürünler ön plana çıktı. Biz de SABAH Gazetesi olarak Anuga Fuarı'na katılan Türk firmalarıyla görüştük.

ZEYTİNİ MARKA YAPACAĞIZ
Fuarda yeni iş bağlantıları gerçekleştirdiklerini dile getiren Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, önümüzdeki günlerde Katar ve Polonya ile ticari ilişkilere başlayacaklarını söyledi. Asa, "Fuar süresince Gemlik tipi zeytinin etnik dışı pazarlarda satma şansını yakalayacağız. Amacımız Marmarabirlik'i dünya markası haline getirmektir" diye konuştu. Asa, 2015 sonu itibariyla 30 milyon dolar ihracat hedeflediğini kaydetti.

ÇİĞ KÖFTEYİ PAKETE KOYDU
Fuara katılan tek çiğ köfte markası Oses Çiğ Köfte ise paketli ürünleriyle dikkat çekti. Almanya'da iki yıl önce fabrika açtıklarını, özellikle içinde et olmadığı için Avrupa ülkeleri tarafından ilgi gördüğünü ifade etti. Köftenin 45 gün, dürümün ise 35 gün paket ömrüm olduğunu ifade eden Oses Çiğ Köfte Direktörü Abdülkerim Çağlayan, "Ciddi talep var. Halihazırda 12-13 şubemiz var. Paketli ürünle şube olmayan yerlere ulaşacağız. Hem franchise talebi yaratmak hem de daha fazla alanda var olmak için fuara katıldık" dedi.

NAR EKŞİSİNE YOĞUN TALEP
Nar ekşisinin yoğun ilgi gördüğünü söyleyen Kemal Kükrer İhracat Müdürü Ertuğrul Özder, sadece etnik değil tüm Avrupa pazarını hedeflediklerini Japon ortakla birlikte farklı bölgelere Türk tatlarını yayacaklarını söyledi.

AVRUPA DA BULGUR YİYECEK
Türkiye'ye has bir ürün olan bulguru Avrupa ülkelerine yaymak için çalıştıklarını dile getiren Duru Bulgur Pazarlama Müdürü Ayşe Sarımehmet, bulgurun Avrupa ülkelerine de yayılmaya başladığını vurguladı. Sarımehmet, "İsveç'te bulgur okul ve hastane mönülerine girdi" bilgisini verdi.

HİMALAYA TUZU DA SATACAK
Fora Zeytin ve Billur Tuz'un sahibi Mermerler Grubu ise yeni pazarlar için fuardaydı. Yönetim Kurulu Üyesi Mutlu Mermer, tuz tarafında ciddi bir mesafe katettiklerini, yıl bitmeden büyük zincirler aracılığıyla Himalaya tuzunu da piyasaya çıkaracaklarını kaydetti. Genel Müdür Efe Yazıcı ise, zeytin tarafında Akdeniz ülkelerinde ciddi bir tüketim olduğunu dolayısıyla bu pazarlara odaklandıklarını dile getirdi.

YENİ PAZARLARA AÇILIYORUZ
Uludağ Gazoz Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Erbak, yurtdışı bayilerinin büyük bir kısmının Türkler'den oluştuğunu söyledi. Erbak şöyle devam etti: "Firma olarak Suriye, Mısır, Libya bizim için çok iyi pazarlardı ama neredeyse bitti. Şimdi farklı pazarlara açılıyoruz. Anuga Avrupa pazarı için önemli. Burada ciddi bağlantılar yaptık."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.