Axa Sigorta'nın acenteler için düzenlediği ve 800 kişinin katıldığı Axa Sigorta Acenteler Toplantısı'nda konuşan Axa Sigorta CEO ve Yönetim Kurulu üyesi Guillaume Lejeune "Sektörümüzdeki en büyük sorun kârlılık sorunu. Bunun yanında hayat branşı da yeterince gelişmiş değil. Trafik branşı nedeniyle sektörde ilk 6 ayda 1.2 milyar lira zarar edildi. Bu çok yüksek bir rakam. Kârlılık ve rasyolar her geçen gün düşüyor" diye konuştu. Lejeune, son 5 yılda sektörün trafik sigortalarında, İş Bankası ve Akbank yatırım raporlarında değinilen 3 milyar lira eksik rezerv de eklendiğinde 8 milyar lira gibi çok önemli bir zararı konuşmak zorunda olduklarını belirtti. İçinde olduğumuz dijital dönemde acentelerin desteklenmesi gerektiğini vurgulayan Lejeune, güçlü bölgeler üzerinden en hızlı, en nitelikli hizmetlerini daha da geliştirerek sunacaklarını, satış ekipleri ile acentelerine her zaman yakın durup işlerine değer katmaya devam edeceklerini dile getirdi. Guillaume Lejeune, sözlerini "IT süreç ve araçlarına yatırım yapmayı sürdürerek sigortacılıkta verimliliği artırmaya devam edeceğiz" diyerek noktaladı.
'ACENTELER DİJİTAL STRATEJİMİZİN MERKEZİNDE'
Acenteler toplantısında söz alan Axa Grup Operasyonlardan Sorumlu Başkan ve Yönetim Kurulu üyesi Véronique Weill, Axa Grubu'nun dijital dönüşümünde acentelerin oynayacağı kritik role vurgu yaptı. Axa Grup Pazarlama ve Dağıtımdan Sorumlu Başkan Frédéric Tardy ise, dağıtım kanallarının dijitalleşmesinin Axa dijital stratejisinin bütününün merkezinde yer aldığını söylerken, bulunduğumuz dijital çağda müşterilerin nerede olduğunun doğru tespit edilmesi gerektiğini, özellikle acentelerin zamanında ve etkin bir şekilde orada olarak müşterilerinin tüm beklentilerini karşılaması gerektiğini belirtti.