Bel Grup 4 yılda 4 kat büyüdü

Giriş Tarihi: 13.11.2015
Bel Grup 4 yılda 4 kat büyüdü
Gülen İnek (La vache qui rit), Karper, Kiri, Babybel, Boursin gibi markaları bünyesinde bulunduran Fransız peynir üreticisi Bel Grup, ürünleriyle yılda 400 milyon kişinin sofrasında yer alıyor. 2006'da Türkiye pazarına giren şirket, sürülebilir peynir markası Karper'i satın alarak üretim tesislerini ve organizasyonel yapısını yeniledi. Şirket 2013 sonunda kâra geçti. Bel Grup'un Türkiye, Malta, Kıbrıs ve Filistin'den sorumlu Genel Müdürü Aytekin Yıldız, 2006'dan bu yana 40 milyon TL yatırım yaptıklarını söyledi. Geçen yıl Çorlu fabrikasına 20 milyon TL'lik yatırım yaptıklarını belirten Yıldız, "Bu yatırımla kapasitemizi iki katına çıkardık. Fabrikamızdaki 12 üretim bandıyla yılda 9 bin ton peynir üretiyor, bunun yüzde 60'ını ihraç ediyoruz. Önümüzdeki yıllarda da teknolojik yatırımlarla çalışmalarımıza devam edeceğiz" dedi.

SATIŞ YÜZDE 50 ARTACAK

Bel Türkiye olarak son 4 yılda 4 kat büyüdüklerini söyleyen Yıldız, "Önümüzdeki 3 yıl içinde mevcut iç satışımızı yüzde 50, pazar payımızı yüzde 25 artırmayı hedefliyoruz. Bir yılda ürettiğimiz üçgen peynirler yan yana konulduğunda dünyanın çevresini dolaşıyor" dedi. Yıldız, Bel Group'un global cirosunun 2014'te 2.8 milyar euro olduğunu söyledi. Türkiye'de peynir pazarının yaklaşık 550 bin ton olduğunu ve bunun üçte birinin ambalajlı peynirden oluştuğunu aktaran Yıldız, şöyle konuştu: "Ambalajlı peynirlerin yüzde 11'i sürülebilir olanlardan oluşuyor. Ancak geleneksel peynirler geçtiğimiz dönemde tek haneli büyürken sürülebilir olanların çift haneli büyüdüğünü görüyoruz. Modern hayat içinde pratik ürünler daha çok tercih ediliyor."
ARKADAŞINA GÖNDER
Bel Grup 4 yılda 4 kat büyüdü
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz