Turkcell, 4.5G ihalesinin ardından tarihinde ilk kez 3 yıllık hedeflerini açıkladı. Turkcell Grup CEO'su Kaan Terzioğlu, geçtiğimiz hafta yurtdışında şirketin 120 yatırımcısıyla bir araya gelerek gelecek planlarını anlattıklarını ve 2018'e kadar her yıl çift haneli büyüme vizyonunu sunduklarını ifade etti. Önümüzdeki 3 yılın Türkiye ekonomisi, telekomünikasyon sektörü ve Turkcell'in yükselişine sahne olacağını belirten Terzioğlu, "2014'te yüzde 5.6 olan gelirlerimizdeki büyüme, yıllık yüzde 14'lere varan ivmeyle artacak" dedi. "Hedefimiz, mobil iletişim pazarındaki açık ara liderliğimizi 2018 sonunda toplam telekomünikasyon pazarına da taşımak" diyen Terzioğlu'nun açıkladığı hedeflere göre şirket üç yılda yüzde 10-14 büyümeyi planlıyor.
1 NİSAN'DA 4.5G BAŞLAR
4.5G ihalesinde spektrumun yüzde 47'sini aldıklarını hatırlatan Terzioğlu, bu konuyla ilgili yatırımlara hızla başlanacağını ve 2016'ta tamamlanacağını vurguladı. Terzioğlu, "1 Nisan 2016'da 4.5G hizmeti başlayacak. Yerli ortağımız ASELSAN ile ilk testlere başlayan operatörüz" diye konuştu. Yapılacak yatırım miktarının, toplam yıllık gelirin yüzde 20'sinden fazla olacağını belirten Turkcell CEO'su, "2018'de servis ve çözümlerden gelen gelir yüzde 30 civarında yükselecek" dedi.
DATA KULANIMI 6 KAT ARTACAK
Terzioğlu'nun
verdiği bilgiye göre 2018'de 4.5G'yi destekleyen cihaz oranının yüzde 55'e ulaşması bekleniyor. Turkcell abonelerinin mobil data kullanımının da 6 kat artması bekleniyor. Şu anda yüzde 49 olan akıllı telefona sahip Turkcell abonelerinin 2018'de yüzde 70'e yükseleceğini anlatan Terzioğlu sözlerini şöyle sürdürdü: "Yüzde 47 olan faturalı müşteri oranı yüzde 60'a yükselecek. Oyun planlarımızdan biri de küçük ekran üzerinde olacak. Turkcell TV+'da 400 bin olan müşteri sayısı 2018'de 5 kat artarak 2 milyona ulaşacak."
'YATIRIMA AÇ VE BÜYÜME ODAKLIYIZ'
Turkcel'in bölgesel güç olma hedefi doğrultusunda şirket satın alma fırsatlarını yakından takip ettiğini ifade eden Kaan Terzioğlu, planlarını şöyle özetledi: "Fintur'da Azerbaycan, Gürcistan, Moldova ve Kazakistan'da azınlık payımız var ve hissedar olmaya devam edeceğiz. Her zaman Turkcell'i güçlendirecek stratejik opsiyonları değerlendireceğiz. Bizi yatırıma aç ve büyüme odaklı olarak görmeye devam edeceksiniz."
BOSTVANA'DAN BİLE BİP'LENİYOR
Güçlü büyüme sürecinde en çok güvendikleri ürünün BİP olduğunu vurgulayan Terzioğlu, "160'ın üzerinde ülkede indirilen BİP'in Botsvana'da bile kullanıldığını tespit ettik. Türkiye'de ise 2.6 milyon kullanıcı var" diye konuştu.