2016'da yabancı turistte Rusya kaynaklı beklenen olası düşüş, yerli pazara hizmet eden tur operatörlerini harekete geçirdi. 2015'i dış pazardaki daralmanın etkisiyle hedeflerinin 5 puan üzerinde yüzde 30 büyümeyle kapatan Jolly Tur, 2016'da hedef büyüttü. Bu yıl yüzde 50 büyümeyi planlayan şirket, marketing bütçesini de yüzde 100 artırdı. Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, Rusya etkisiyle dış pazardan gelecek turist sayısının azalacağını belirterek, iç pazarı canlandırmaya odaklandıklarını söyledi. Vardar, "Türkiye'nin iç turizmdeki canlılığını artırarak olası kayıpları telafi etmeye kararlıyız. Bunu milli bir görev olarak görüyoruz" dedi.
CİRONUN % 55'İ ERK'DAN
Jolly Tur Genel Müdürü Figen Erkan da 2016'nın Jolly'nin yılı olacağını belirterek, buna yönelik kampanyalar düzenlediklerini ifade etti. Bunun başında da erken rezervasyonun geldiğini aktaran Erkan, "2015'te ciromuzun yüzde 55'ini erken rezervasyonla (ERK) sağladık. Hedefimiz rakamı yüzde 60'a çıkarmak. ERK başlayalı 15 gün olmasına rağmen geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 42 artış yakaladık" diye konuştu.
VİZESİZ AVRUPA HAZIRLIĞI
2015 rakamlarını da paylaşan Erkan, şunları anlattı: "Geçtiğimiz yılda yurtdışı turlarda yüzde 28, yurtiçinde 32, cruise turlarında 60, Kıbrıs otellerinde 40, kültür turlarında ise yüzde 20 büyüme kaydettik. Yurtdışında en çok İtalya, Orta Avrupa ve Balkanlar tercih edilirken, yurtiçinde Kemer ve Bodrum ilk sırada yer aldı. Kültür turlarında 7 Haziran sonrası GAP'ta yüzde 20 kayıp yaşanırken bu segmentte ilk sırayı Karadeniz Bölgesi aldı." 2016'da hayata geçmesi planlanan vizesiz Avrupa uygulaması için hazırlık yaptıklarını belirten Figen Erkan, bunun yurtdışı turlarına olan ilgiyi daha da artıracağını söyledi.