Ambargonun hafifletilmesi süreciyle Avrupa başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinden yatırımcıların radarına giren İran'a, Türk ihracatçıları adeta çıkarma yaptı. İstanbul İhracatçı Birlikleri bünyesinde faaliyet gösteren Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği ile İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, 50'ye yakın firmayla İran'da temaslarda bulundu. Sektörünün önde gelen firmaları, İran'ın başkenti Tahran'da yaklaşık 300 ikili iş görüşmesi gerçekleştirdi. Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Zekeriya Mete "Ambargonun kalkacak olması sektörümüz için önemli fırsatlar yaratıyor. Bu ülkede önemli bir rol oynayabiliriz. İran'la ihracatımız henüz istediğimiz seviyelerde değil. Bunu yeni dönemde artırmak istiyoruz" dedi.
IRAK'A ALTERNATİF
Irak ve Rusya'ya yapılan ihracatta yaşanan gerilemenin İran ile telafi edilebileceğini söyleyen Mete, "Biz ne yaparsak yapalım coğrafyamızdaki olumsuzluklardan etkileniyoruz. Irak kapısı kapanmış durumda. Rusya telafi edilebilir ama Irak farklı. İran ise bu boşlukları doldurabilir" diye konuştu.
ÜÇ YILDA 500 MAĞAZA
İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, ambargonun kalkmasının pazarı tekrar canlandıracağını belirtti. Mobilya firmalarının ülkede rahatlıkla mağaza açabileceğini kaydeden Güleç, "Türkiye-İran Tercihli Ticaret Anlaşması'nın (TTA) sağladığı avantajlara bakarak sadece perakende sektöründe üç yıl içinde İran'da, Türkiye'nin 500 mağaza zinciri açması bekleniyor" dedi.
HEDEF BALIK YEMİ SATMAK
İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Tuncay Sagun ise "İran'da kişi başı 3.5 kilo su ürünleri tüketimi var. En büyük hedefimiz balık yemi satmak. Bize karşı oldukça sıcaklar" dedi.