Türkiye'nin en iyi haber sitesi

yapımı ağırlıklı olmalı

Giriş Tarihi: 7.1.2016 15:20 Güncelleme Tarihi: 7.1.2016 16:25
3.Havalimanı yapımı yerli üretim ağırlıklı olmalı

() Yönetim Kurulu Başkanı , kamu ve özel sektör projelerinde e öncelik verilmesini istedi.

"YABANCI TASARIMCILARA TÜRK TASARIMCIYLA 'EVLİLİK' ŞARTINI KOYDUK"

Mega proje için 40'a yakın tasarım paketi hazırlandığını anımsatan Akçayoğlu, tasarımların çoğunu Türk tasarımcılara emanet ettiklerini belirtti.

Türkiye'de uzmanlığın zor olduğu hava tasarımı dizaynı gibi bazı alanlarda ise yabancı firmalarların tercih edildiğini aktaran Akçayoğlu, "Dünya büyükleriyle çalıştık. Hepsine iş verdik ama hepsine bir şart koştuk, direkt bir şart koştuk. Kesinlikle yanında bir Türk tasarımcıyla 'evlilik', iş ortaklığı şartını koyduk. Bu hem bizim projedeki esnekliğimizi artırdı hem Türkiye'ye bir know how girişini de sağlamış oldu" bilgilerini verdi.

Yaklaşık 15 yıl boyunca dünyada çeşitli havaalanı inşaatlarında çalıştığını aktaran Akçayoğlu, Yeni Havalimanı'nın Türk taahhüt endüstrisi için önemli fırsatları da beraberinde getirdiğini anlattı.

"BUGÜNE KADAR İŞİN HAMALLIĞINI YAPIYORDUK"

Türkiye'nin yapı endüstrilerinin "hamaliye"sinden İstanbul Yeni Havalimanı gibi büyük ölçekli bir projeyle kurtulacağına işaret eden Akçayoğlu, şunları kaydetti:

"Yurt dışında bu tip mega projeleri hep başkaları için yaptık. Engineering News-Record'da (ENR) kendi ülkesi dışında iş yapan müteahhit firmaları kendi büyüklüklerine göre sıralar. Orada Türk firmaları tabii ki çok önemli yerlere sahip fakat atladığımız bir şey var. Orada biz hep yüklenici olarak varız. Yani tabiri caizse bu hamallık tarafıdır o.

Dolayısıyla Türk firmaları olarak yurt dışında bu işleri alıyorduk ama biz buraya işçilik anlamında bir katkıda bulunabiliyorduk en fazla. Ne yapıyoruz? Teminat mektuplarımızı veriyoruz, yüklenip çıkıyoruz. Malzeme temininin tamamı yurt dışından yapılıyor.

Ben en son Katar'da havaalanı yapmıştım, orada inanmayacaksınız bir asma tavan bile ta Los Angeles'tan geldi. Bir cam bölme duvar Kanada'dan geldi. Şu anda çok şükür dünyanın en büyük projesini biz yapıyoruz. Artık böyle bir sınıf ayrımcılığı söz konusu değil."

"PROJENİN BÜYÜK BİR ÇOĞUNLUĞU MİLLİ OLSUN İSTİYORUZ"

İstanbul Yeni Havalimanı projesinde yerli sanayiyi azami ölçüde kullanacaklarını anlatan Akçayoğlu, "İmalat açısından yüzde 15'ler seviyesindeyiz. İşimiz çok büyük, bütün aktiviteleri paralel götürüyoruz. Bu anlamda hem tasarımı hem imalatı beraber götürüyoruz. Bu dünyada pek rastlanmış bir şey değil. Çok hızlı hareket ediyoruz. Şimdiden neler yapabileceğimizi, malzemelerde olsun, teknik alanlarda olsun konuşmalıyız" diye konuştu.

Akçayoğlu, "Türk firmalarına pozitif ayrımcılıkla bu işi yöneteceğiz ve bu projeyi tamamen milli bir proje haline getirmeyi isteriz. En azından büyük bir çoğunluğu milli olsun istiyoruz" dedi

"TOPLANTIMIZ YERLİ ÜRETİCİNİN DESTEKLENMESİ VE CESARETLENDİRİLMESİ AMACINI TAŞIMAKTADIR"

Yönetim Kurulu Başkanı ise 10 milyar 242 milyon avro yatırım yapılması öngörülen İstanbul Yeni Havalimanı Projesi'nin tüm fazları tamamlandığında, yıllık 200 milyon yolcuya hizmet sunacağını anımsattı.

Türk sanayisinin elindeki tüm imkanları yerli mega proje için seferber edeceğini aktaran Bahçıvan, "Yeni havalimanında kullanılacak ürünlerin büyük çoğunluğunun üretimi konusunda hazır olduğumuzu, ülkemizin en büyük sanayi odası olarak rahatlıkla iddia edebiliriz" dedi.

İGA ile düzenledikleri toplantıyı, İstanbul Yeni Havalimanı inşaatında kullanılacak malzemelerin mümkün olduğunca yüksek oranda "le" gerçekleşmesi için organize ettiklerini yineleyen Bahçıvan, "Toplantımız yerli üreticinin desteklenmesi ve cesaretlendirilmesi amacını taşımaktadır. Değerli sanayicilerimizin bilgi, tecrübe ve ürünleriyle Cumhuriyet tarihimizin bu büyük projesine çok önemli katkılar yapacağından hiç kuşku duymuyorum" diye konuştu.

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
3.Havalimanı yapımı yerli üretim ağırlıklı olmalı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz