Spor denilince yüzde 90'dan fazla vatandaşın aklına futbol gelen Türkiye'de, voleybol ve basketboldaki başarılar arttıkça algılar da değişmeye başladı. Özellikle milli takımların dünya çapında aldığı zaferler, bir yandan özel sektör ve kamunun bu alanlara desteğini bir yandan da gençler arasındaki ilgiyi artırıyor. Birbirini tetikleyerek başarıların artmasına neden olan bu sürece katkıda bulunan şirketlerden biri de Amerikalı doğrudan satış şirketi Amway. Şirket, globalde çocuklarla ilgili yürüttüğü sosyal sorumluluk projesiyle tüm dünyada 17.5 milyon kişiye dokundu. Bu vizyonu son 8 yıldır aralıksız büyüyen pazarları Türkiye'ye de taşıdıklarını belirten Amway Avrupa Dış İlişkiler Direktörü Candan Çorbacıoğlu, şirketin iki buçuk yıldır voleybol sporunun gelişmesine katkıda bulunduğunu anlattı.
OKULLARA SAHA KURULUYOR
Türkiye Voleybol Federasyonu'yla (TVF) Mayıs 2013'te başlatılan Filenin Fidanları projesi kapsamında bu sporun çocuk yaştan itibaren geniş kitlelerce tanınması hedefleniyor. Bugüne kadar 61 şehre gidilerek ilk ve orta okullara portatif voleybol setleri dağıtıldığını söyleyen Çorbacıoğlu, "Hedefimiz yeni voleybolcuların yetişmesi. Türkiye'nin bu alanda yakaladığı uluslararası başarıların artarak sürmesi. Birçok okulda veliler ve öğretmenlerden teşekkür alıyoruz. Aileler özellikle kızlarını voleybola yönlendiriyorlar" diyor. Bu yıl projenin 81 ilde 100 bin çocuğa ulaşmasını hedeflediklerine dikkat çeken Çorbacıoğlu, Filenin Fidanları projesi sayesinde kurulan voleybol takımları arasında bir turnuva düzenlemeyi planladıklarını da ifade ediyor.
GENÇLER DAHA GİRİŞİMCİ
Amway, şirket olarak bir sosyal girişimcilik modeli aynı zamanda. Sistemde yer alan her bir serbest girişimcinin yereldeki ekonomik kalkınmayı da desteklediğini vurgulayan Çorbacıoğlu, her yıl globalde düzenlenen girişimcilik araştırmasıyla fark yarattıklarını söylüyor. Araştırmanın 2015 sonuçlarına göre Türkiye'de "girişimciliğe olumlu bakıyorum" diyenlerin oranı yüzde 68'den 58'e düşmüş. Çorbacıoğlu, "Bu oran globalde yüzde 75. Erkekler kadınlara, gençler yaşlılara göre girişimciliğe daha yatkın" diyor.
AVRUPA 2'NCİLİĞİ İÇİN ALMANYA İLE YARIŞ
Tüm dünyada 3 milyon serbest girişimciyle çalışan Amway, 2014 cirosu 10.8 milyar dolar. Türkiye ciroda Avrupa ikinciliği için Almanya ile yarışıyor. Türkiye merkezi İzmir'de olan şirketin Türk serbest girişimci sayısı 2015'te bir önceki yıla göre 60 bin artarak 330 bine yükseldi. 2015'i 190 milyon liralık ciroyla kapatmayı planlayan Amway'in bu yıl ki hedefi ise 380 bin girişimci ile 205 milyon TL'lik satış yapmak.