İhracatçı 4 koldan atağa hazırlanıyor

Giriş Tarihi: 21.1.2016
İhracatçı 4 koldan atağa hazırlanıyor

2016'nın yol haritasını açıklayan TİM, 4 koldan atağa kalkmaya hazırlanıyor. Başkan Büyükekşi, "İran pazarına odaklanacağız" dedi

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), ihracatçının 2016 yılı yol haritasını açıkladı. İhracatçıların yeni yıl stratejilerinde 4 ana unsur öne çıktı. Buna göre 2016'da ilk hedeflerden biri ABD ile Avrupa Birliği arasında gerçekleşecek olan Trans Pasifik Anlaşması'nda etkin rol almak olacak. İkinci sırada ise dünyanın birçok yeni bölgesinde Türk ticaret merkezleri kurmak var. Aynı zamanda lojistik depolama üsleri de olan merkezlerin ihracatçıya büyük avantaj sağlaması bekleniyor. Üçüncü ana unsur inovasyon ve alternatif pazarlarda güçlenmek olarak açıklandı. Son ve en önemli hedef ise İran olarak öne çıktı. Başkan Mehmet Büyükekşi, İran'ın bu yıl ihracata yüzde 8-10 oranında katkı sağlayacağını öngördüklerini belirtti. Büyükekşi, "Bu ülkeye herkesten önce giderek karşılıklı ticaret anlaşması yaptık. Rakiplerimizin bir adım önündeyiz" diye konuştu.

REKABET GÜCÜ ARTIYOR

Büyükekşi, ihracatçıların satış miktarını her geçen gün artırdığını ve rekabet gücünü yukarılara taşıdığını aktararak "Oldukça hareketli bir yılı, birçok zorluğu geride bıraktık" dedi. TİM Başkanı şöyle devam etti: "Bu yıl da her şeye rağmen fırsatlara odaklanmalıyız. Sektör sektör çalışmalar yapıyor, temaslarda bulunuyoruz. İran daimi temsilciliği için Tahran'da yer bakıyoruz. 2000-3000 metre kerelik üç katlı üç yerden birini seçeceğiz. Bir katını ikili görüşmelerde, birini otomotiv, hazır giyim, kimya, makine, mobilya, beyaz eşya gibi sektörlerin temsilcilikleri için kullanırız. Ayrıca 6 kente sefer düzenleyen THY de yerele ulaşmamızda fırsat sunuyor. Bir katı da THY'ye verebiliriz. Böylece rakiplerin önüne geçeriz." İran'ın 404 milyar dolar GSYİH'sı olan ve 40 milyarlık ithalat yapan bir ülke olduğunu söyleyen Büyükekşi, "Ambargonun kalkmasıyla para transferinde yaşanan iyileşmeler elimizi güçlendiriyor. Rusya'dan yılda 4 milyon turist geliyordu, İran'dan ise 1.5 milyon. Turist sayısını artırarak bu alanda avantaj elde edebiliriz. Ayrıca birçok yabancı firma İran'a Türk fşirketleriyle işbirliği yaparak girmek isteyecek. İran'ın büyük avantajlar sunacağına inanıyoruz" diye konuştu.
ARKADAŞINA GÖNDER
İhracatçı 4 koldan atağa hazırlanıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz