X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 3'üncü köprüye 247 metre kaldı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

3'üncü köprüye 247 metre kaldı

  • Giriş Tarihi: 2.2.2016 16:11 Güncelleme Tarihi: 2.2.2016 16:15
3'üncü köprüye 247 metre kaldı
3'üncü köprüye 247 metre kaldı

ına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde iki yakanın birleşmesine 247 metre kaldı. 2016 Temmuz ve Ağustos ayı içinde açılması planlanan Köprüsü'nde tabliyelerin döşenme işlemi devam ederken, otoyol ve bağlantı yollarının yapımı da hızla sürüyor.

ARAÇLARI VE TRENLERİ TAŞIYACAK ÇELİK TABLİYELER DÖŞENİYOR

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın 2016 yılının Temmuz veya Ağustos ayında hizmete gireceğini açıkladığı Köprüsü'nde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Araçların ve trenlerin geçeceği çelik tabliyelerin yerleştirilmesine hızla devam ediliyor. Bugüne kadar en ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 48'i yerlerine yerleştirilerek montajı tamamlandı. Çelik tabliye montaj ve kaynak işlemlerinde artık "Lifting Gantry" adı verilen yeni dev vinç kullanılıyor. "Kayar Vinç (Lifting Gantry), ana halatın üzerine kurulan 2 tane parçadan oluşuyor, her bir parçanın ağırlığı 190 ton ağırlığında.

VİYADÜKLERİN UZUNLUĞU 13,5 KİLOMETRE

3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamında inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadükler de önemli bir yer tutuyor. Mevcut yolun 13.5 kilometrelik kısmının viyadükler üzerinde geçirileceği belirtildi. Çalışmalar kapsamında geçtiğimiz günlerde 3 önemli viyadüğün daha tamamlandığı öğrenildi. Tamamlanan viyadük ve yolların büyük bölümünün ise asfaltlanarak ulaşıma hazır hale getirildiği öğrenildi. Proje kapsamında yapılan çalışmalarda daha önceden tamamlanan viyadüklerle birlikte 6'sı tek 29'u çift ayaklı olmak üzere toplam 35 viyadükten 25'inin tamamlanmış olduğu belirtildi.

REKORTMEN KÖPRÜ

1460 işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı 3. 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü, kulelerinin boyu açısından da yeni bir rekora imza atıyor. Avrupa yakasında Garipçe Köyü'ndeki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasında Poyrazköy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metre. Projenin tamamlanmasıyla Marmaray ve Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.