Sektöründe
dünyanın en büyüğü olarak gösterilen Züccaciye Ev Dekorasyonu Fuarı Ambiente'ye Türk firmaları adeta çıkarma yaptı. Geçen hafta Almanya'nın Frankfurt kentinde gerçekleştirilen ve bu yıl 21'inci kez milli katılım sağlanan fuara, 72'si milli 54'ü de bireysel olmak üzere toplam 126 firma katıldı. Milli katılımda yer alan Türk firmalara bin 450 metrekarelik yer verilirken bu alanı artırmak isteyen ihracatçılar, 2018'de fuara partner ülke olarak katılmak için girişimlerini hızlandırdı. Fuarda gazetecilerle bir araya gelen Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili Tahsin Öztiryaki, Türk ürünlerine olan talebin hızla yükseldiğini söyledi. Mutfak sektöründe Türkiye'nin Avrupa'da ikinci olduğunu belirten Öztiryaki, "ABD, Japonya ve İngiltere'yi hedef pazar olarak belirledik. ABD'nin en büyük ithalat pazarı olan Çin'de yaşanan ekonomik daralma maliyetleri artırdı. Bu da ilgiyi Türk ürünlerine kaydırmaya başladı. Bunu fırsata çevireceğiz" dedi.
İHRACAT % 76 ARTTI
İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Başkanı Rıdvan Mertöz de mutfak sektörüne yönelik 2012'de başlayan Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (Ur-Ge) programıyla birlikte 31 firmanın ihracatını yüzde 76 artırdığını söyledi. Mertöz, şunları anlattı: "Projede yer alan firmaların kilogram başı ihracat fiyatı 4.4 dolarken, sektör ortalaması 3.1 dolar. Daha önce hiç ihracatı olmayan firmalar toplam 54 yeni pazara ihracata başladı. Bu yıl üç yeni Ur-Ge projesine başlayacağız. Buna da 149 firma katılacak."
"İTALYA'YI GERİDE BIRAKTIK"
stanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Başkanı Murat Akyüz ise plastik ürünlere büyük ilgi olduğunu söyledi. Akyüz, "Ev ürünlerinde İtalya'yı geride bırakarak Avrupa'da ilk sıraya yerleştik" dedi.