NUN Okulları daha çok 'iyi insan' yetiştirecek

Giriş Tarihi: 14.3.2016
NUN Okulları daha çok 'iyi insan' yetiştirecek

2014'te kurulan NUN okulları, gelecek eylül itibariyle ortaokul ve lise bölümlerini de açıyor. Genel Müdür Fatih Nida Üye vizyonlarını, "bilgi, irade, duygu, eylem bütünlüğü içinde şahsiyet sahibi insanlar yetiştirmek" diye özetliyor

NUN Eğitim ve Kültür Vakfı'nın bir parçası olarak 2014'te kurulan NUN Okulları iyi insan yetiştirmeyi hedefliyor. Eğitime ticari ve kar amaçlı olarak bakmayan NUN Okulları bu yıl uluslararası akreditasyon sürecine girdi. NUN Okulları "iyi insan" yetiştirmek için daha ilk yılında MEB müfredatının yanı sıra uluslararası bir müfredat olan International Baccalaureate'in (IB) alt birimi Primary Years Programme (PYP) için şart koşulan gerekli kriterleri sağlayarak aday okul unvanını resmen aldı. NUN Okulları gelecek yıl ortaokul ve lise de açarak daha çok iyi insan yetiştirecek. 2016 Eylül ayı itibariyle Beykoz'da kız ve erkek olmak üzere iki ayrı kampusta ortaokul ve lise açarak öğrencilerin ilköğretim süreçlerinin tamamına eşlik edeceklerini söyleyen Genel Müdür Fatih Nida Üye, NUN Okulları'nın vizyonunu ve gelecek hedeflerini SABAH'a anlattı.
NUN'DA BİLGİ DEĞERLE BİRLEŞTİ: NUN yaklaşımı bilginin ancak değerler dünyası ile bütünleştiğinde anlamlı olacağı gerçeğine dayalı olarak gelişti. Akıl, duygu, irade ve eylemden oluşan 4 temel şahsiyet alanını dengeleyerek geliştirmek, NUN Okulları'nın yaklaşımının ana temelini oluşturuyor. Tüm detayları çocukların dünyasına bakarak düzenlediğimiz okulumuzda, merak eden, sorgulayan, hayal dünyası sınırsız, 'çocukça' öğrenmek isteyen bir öğrencinin algısını modelledik.
FITRİ ESASLARA GÖRE EĞİTİM: Çocuklarda doğuştan varolan merak duygusunun korunması, yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve bilgi, irade, duygu eylem bütünlüğü içerisinde şahsiyet sahibi insanların yetişmesini önemsiyoruz. Fıtri esaslara dayalı bir eğitim anlayışını benimsiyoruz.
ULUSLARARASI MODELLEME: Bu çerçevede modellediğimiz öğrenci profili zaten uluslararası IB öğrenen profillerini de kapsıyor. Yani hedef araştıran, sorgulayan, bilgili, düşünen, ilkeli, duyarlı dengeli profilinin yanı sıra kültürel köklerini bilen, manevi değerlerini önemseyen öğrenciler yetiştirmek.
MANEVİYATI TESPİT EDİLİYOR: Aday öğrencilerin fiziksel, manevi, psikolojik, sosyal, bilişsel gelişimlerine, öğrenciyi şahsiyet alanlarının zayıf ve güçlü olan yönleriyle tanımaya, yetenekli oldukları alanları tespit etmeye yönelik envanterler uyguluyoruz. Aile ile yaptığımız mülakatlar da öğrenci kayıt sistemimizin parçası. Yapılan değerlendirmeler sonucunda öğrencinin okulumuzda eğitimine devam edip edemeyeceğine karar veriyoruz. Kayıt sürecinin detaylı olmasının bir sebebi de öğrenciyi en doğru ve kapsamlı şekilde tanımak ve sonrasında ona uygun programlar geliştirmek.
PDR DESTEĞİ: Öğrencilerimizi MEB müfredatı ile entegre olmuş PYP müfredatı ile örtüşecek şekilde içeriği planlanmış, okulda hayatın tamamını kuşatan manevi, kültürel, ahlaki değerlerin yaşatılmasını hedefleyen "Değerler Eğitimi" ve farklı kültür ve medeniyetlerle etkileşimi sağlayacak kalitede geliştirdiğimiz yabancı dil müfredatı ile yetiştiriyoruz.
OYUN TERAPİSİ: Bir başka hassasiyetimiz de öğrenci-okulaile üçgeninde güçlü ve sürekli iletişim kurmak. PDR birimimiz bu anlamda hayati bir görev üstleniyor. İlkokulumuzun bir özgün tarafı da PDR birimi içinde bir oyun terapistimizin olması. Oyun terapisti belirli aralıklarla oyun odasında öğrencilerle buluşup pek çok sorunu olgunlaşmadan yakalayıp çözme fırsatı buluyor.
ÖĞRETMENLERE SÜREKLİ EĞİTİM: İyi üniversitelerden mezun, donanımlı, vizyoner, bizimle hedef birliği yapmış, öğrenci ve velimiz ile en doğru iletişimi kurabilecek, öğrencilerini zamanında ve doğru tanıyabilecek bir tecrübe ve olgunlukta, kendini geliştirmeye açık öğretmenler olmalarına dikkat ettik. Ancak güçlü bir akademik kadroyu oluşturmak da yetmiyor. Öğretmenlerimizin gelişimini, ilerlemelerini sağlamak için ortamlar oluşturuyoruz.
İNSANA DEĞER VERİYORUZ: NUN Okulları olarak eğitimi uzun soluklu bir "iyi" olma gayreti ve kararlılığı olarak tanımlıyor, öğrenmeyi de karşılıklı bir etkileşim olarak görüyoruz. İşte tam da bu noktada vurgulamamız gereken husus NUN Okulları olarak insana verdiğimiz değerdir. Bir okulu başka okullardan ayırt eden en önemli husus o okul toplumunun insan kaynağıdır. Biz enerjimizin büyük kısmını güçlü bir akademik ve idari kadro kurmak için sarf ediyoruz.
DİNAMİK NESİLLER YETİŞTİRİYORUZ: Daha iyi ve huzurlu bir gelecek için doğuştan varolan merak duygusuyla sorgulayan, bilgi, irade ve eylem bütünlüğü içinde hareket eden, değer merkezli ve entelektüel, estetik bakış açısına sahip, kültürlerarası anlayış ve saygı çerçevesinde geçmiş ve gelecek arasında köprü kurabilen dinamik nesiller yetiştirmeyi hedefliyoruz.
YARATICIMIZI TANITIYORUZ: Bizim için eğitimin gayesi iyi insanlar yetiştirmektir. İyi, mutlu..kendini, çevresini, kâinatı ve hepsinin yaratıcısını tanıyan, tanıdıkça heyecan duyan şahsiyet sahibi insanlar. Dolayısıyla fiziksel mekânların planlanmasından, öğretmen ve idareci kadromuzun belirlenmesine ve müfredat çalışmalarına kadar her aşamada bu ideali yakalama gayreti içindeyiz. Bu tür bir heyecanı kazanan öğrencilerimizin akademik başarı konusunda da sıkıntı yaşamayacaklarınız düşünüyoruz.

DOĞAYLA İÇ İÇE CANLI KAMPUS

Öğrenmenin önemine de değinen Üye "Kendi içinde bütünselliği olan, doğa ile iç içe cıvıl cıvıl yaşayan kampuslar hazırlıyoruz. Her iki kampusumuz da akademik ve idari binaları, yurt konferans salonu, kütüphane açık ve kapalı spor alanları, öğrenci merkezi, atölyeleri ve daha pek çok güzel ayrıntı ile öğrencilerimizi her yönden destekleyip kuşatacak donanıma sahip. Eğitim ve öğretimin sadece akademik bilgiden ibaret olmadığı gerçeğinden hareketle kampuslarımızın her köşesini ayrı bir öğrenme ve yaşama noktası haline getirdik" diye konuştu.

DERS ÖZELLİĞİNE GÖRE SINIF TASARIMI

NUN orta ve lise binalarında derslikler alışıldık sınıf düzenlerinden farklı olarak dersin özelliğine göre tasarlandı. Genel Müdür Üye "Böylece öğretmenlerimiz alanlarında gerekli gördükleri her türlü başvuru materyaline hızlıca erişebilecek. Ayrıca her bir dersliğe ilmin gelişimine katkıda bulunmuş alim ve bilginlerin isimlerini verdik. Örneğin, Biruni dersliğinde kimya dersi alan bir öğrenci Fuzuli dersliğinde Divan edebiyatının gizemli şiir dünyasına dalarken Evliya Çelebi dersliğinde coğrafi keşiflere çıkacak" dedi.
ARKADAŞINA GÖNDER
NUN Okulları daha çok 'iyi insan' yetiştirecek
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz