Türkiye'nin tahıl ambarı olarak bilinen Konya, artık gerçek bir sanayi şehri oldu. 2015'te toplam ihracatın yüzde 74'ünü sanayi sektörünün gerçekleştirdiği Konya, makine imalat sanayisi, otomotiv yan sanayisi, döküm, gıda ve ayakkabı gibi sektörlerde 189 ülkeye ihracat yapar hale geldi. Kent, savunma sanayisi ihracatında Türkiye'de ilk 5'te yer alırken, tarım makineleri ihracatında da Türkiye pazarının yüzde 65'ine sahip.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın yürüttüğü hızlı tren projeleriyle kent, Türkiye'yi demir ağlarla birbirine bağlayan merkez haline geldi.
Konya Sanayi Odası Başkanı Memiş Kütükcü 'Hızlı Tren' ve 'Lojistik Köyü' projeleriyle Konya'nın kolay ulaşılabilen bir şehir haline geldiğini belirtti. Kütükcü "8 organize sanayi bölgesi ve özel sanayi siteleri ile Konya sıkışan Marmara Bölgesi'nin yükünü hafifletmeye talip" dedi.
400 milyon euroLU K yabancı yatırım
Kütükcü, "Konya sanayisi 15 yıl önce, toplam 107 milyon 173 bin dolar ihracat yapmıştı. Ancak 2015'e bakacak olursak; sadece makine ve aksamları sektörümüz 346 milyon dolar, otomotiv endüstrimiz 282 milyon dolar, hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektörümüz 204 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi.
Görüldüğü üzere 15 yıl önce, tüm sektörlerin bir yılda yaptığı toplam ihracatın 3 katından fazlasını, şu anda bir sektörümüz tek başına gerçekleştirebiliyor" diye konuştu.
Kütükcü, bugüne kadar kendi sanayicilerinin yatırımlarıyla büyüyen Konya'nın artık uluslararası yatırımcıların da tercih ettiği bir şehir olduğunu söyledi. Son 3 yılda 400 milyon euronun üzerinde uluslararası yatırım yapılan kente, önümüzdeki yıllarda 700 milyon euroluk yatırım beklediklerini vurgulayan Kütükcü, 23 milyon metrekare büyüklüğü ile Türkiye'nin ikinci büyük Konya Organize Sanayi Bölgesi'nde 105 yeni fabrikanın hızla yükseldiğinin altını çizdi.