H&M'den
Li&Fung'a New Look'tan Superdry'a hazır giyimin yabancı alım devleri Türkiye'de hedef büyüttü. Türkiye'den yaptıkları satın alımı bu yıl ortalama yüzde 15 artıracak olan firmalar, Türk üreticilere de moral verdi. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği'nin (TGSD) Kimtex sponsorluğunda düzenlediği 'Gelecek Satın Alma Stratejileri ve Beklentileri 2017' toplantısında bir araya gelen dev alım grupları, Türkiye'nin hızlı satın alım konusunda daha da değerli bir hale geldiğinin altını çizdi.
ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ ARTACAK
New Look Türkiye Genel Müdürü Arzu Ulu, sadece örme ve denim değil ayakkabı dahil mağazaya girebilecek tüm ürünleri Türkiye'den almayı planladıklarını söyledi. Superdry Tedarik Direktörü Shaun Packe, "Türkiye'de 9 tedarikçimiz var. İhtiyacımızın yüzde 40'ını buradan karşılıyoruz" diye konuştu. H&M Avrupa Bölge Müdürü Leyla Ertur ise, bu yıl Türkiye'de yüzde 5-8 arasında büyüme hedeflediklerini söyledi.
İHRACAT HEDEFİ 20 MİLYAR $
TGSD
Başkanı Şeref Fayat, Türkiye'nin 2016'da 17.5 milyar doların üzerinde hazır giyim ihracatı gerçekleştirmesini beklediklerini söyleyerek, önümüzdeki yıl 20 milyar dolar bandının aşılabileceğini belirtti. Avrupa'nın Türkiye'den talebinin yükseldiğine ifade eden Fayat, "Dünyadaki trendleri doğru okumak zorundayız. Etrafımızın ateş çemberi olduğu bir dönemde ihracatta yüzde 5, iç pazarda yüzde 8-9 oranında büyümenin gerçekleşeceğini umuyorum" diye konuştu.