Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. (BEDAŞ), 2016-2020 arasında 1 milyar 569 milyon 727 bin liralık yatırım yapmayı planlıyor. 4.3 milyon abonesi olan ve günde 16 bin yeni sözleşme yapan şirket, yaptığı yatırımlarla toplam arıza oranını yüzde 26, toplam arıza süresini ise yüzde 46 oranında düşürdü.
YÜZDE 13 İLE PAZAR LİDERİ
BEDAŞ Genel Müdürü Mehmet İslamoğlu, özelleştirmeden sonra şirkete 563 milyon liralık yatırım yaptıklarını belirterek, "Amacımız yüzde 100 müşteri memnuniyeti. Bu yıl 341 milyon TL'lik yatırım planladık. 2020'ye kadar da 1.5 milyar liralık yatırım bütçesi ayırdık" dedi. 1976'dan beri enerji sektöründe olan İslamoğlu, BEDAŞ'ın yaptığı altyapı yatırımlarıyla 4 milyon 300 bin aboneye kaliteli elektrik ulaştırdığını vurgulayarak, şöyle konuştu: "Elektriği abonelere sorunsuz dağıtmak için yatırımlara hız verdik. Bunun için özel ekipler oluşturduk." 4.3 milyon aboneye, 25 milyar kilovatsaat elektrik dağıtımı yapan BEDAŞ, yüzde 13'lük pazar payıyla Türkiye'nin en büyük dağıtım şirketi olma özelliğini taşıyor.
KAYIP-KAÇAK HEDEFİ TUTTU
İslamoğlu, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun 2015'te kayıp-kaçak için yüzde 9.78 oranını hedef koyduğunu belirterek, "Bunun da daha aşağısına indik. Şirketimiz 2015'te kayıp-kaçak oranını yüzde 9.44'e indirdi" dedi. BEDAŞ'ın yeraltı ve havadaki kablolarıyla ilgili de bilgi veren İslamoğlu, "Toplam havai hat uzunluğu 6 bin 991, yeraltı hat uzunluğu ise 24 bin 127 kilometre. Toplam yeraltı kablo oranımız yüzde 78, havai hat oranımız ise yüzde 22 oldu" diye konuştu. Şirketi 1.9 milyar dolara alan Cengiz-Kolin-Limak ortak girişim grubu özelleştirme ihalesinden bu yana yatırım yapıyor.
385 MUHTARLA ACİL UYARI SİSTEMİ KURDUK
BEDAŞ
Genel Müdürü Mehmet İslamoğlu, arızalarla ilgili anında bilgi almak için muhtarlarla çalıştıklarını söyledi. Avcılar'da 90, Sefaköy'de 75, Bayrampaşa'da 62, Çağlayan'da 158 olmak üzere toplam 385 muhtarla whatsapp üzerinden iletişime geçildiğini belirten İslamoğlu, "Muhtarlarımız mahallelerinde oluşan sorunu anında bize iletiyor. Böylece elektrikle ilgili sorunlara en kısa zamanda müdahele ediliyor" dedi. İslamoğlu, tüketicilerin özellikle planlı ve anlık kesintiler hakkında hızlı bilgi almasını sağlamak için de 'BEDAŞ 186 Mobil Uygulaması'nı geliştirdiklerini söyledi.
ŞİRKETLERE TEBLİGAT GİTTİ
Elektriğİn kaliteli olması için sanayi tesisleriyle ilgili çalışmalar yaptıklarını ve şirketlere uyarı yazıları gönderdiklerini söyleyen İslamoğlu, "Şirketler bazen yüksek elektrik tüketen makineleri devreye alıyor. Bu, akımda sıkıntı yaratabiliyor. Dolayısıyla bu tür yatırımlar olmadan önce BEDAŞ'a haber verilmesi şart" dedi.