Türkiye'deki
büyüklüğü 4.5
milyar TL'ye ulaşan
yemek kartı
pazarında son
dönemde gündeme
gelen komisyon
tartışmaları,
çıkmaza girdi.
Lokantacılar yemek
kartı firmalarının kendilerinden
yüksek
oranda komisyon aldığından
şikâyet ederken,
kart firmaları da
çalışanına bu ürünü
veren şirketleri sorumlu
tuttu. İşverenlerin
pazardaki rekabet nedeniyle
kendilerinden yüksek indirim
talep ettiğini belirten bazı kart
firmaları, bu oranı lokantalara
yansıtmak zorunda olduklarını
savundu.
ŞİRKETLER MEMNUN
Türkiye'ye bu alanda ilk giren Fransız oyuncu Ticket'ın Türkiye Genel Müdürü Eric de Ladoucette, pazarda sayıları artan kart şirketlerine karşı işveren firmaların daha fazla indirim istemeye başladığını söyledi. İşverenin indirim talebini karşılayan kart firmasının da restoranlardan aldığı komisyonu artırdığına işaret eden Ladoucette, "Aslına bakarsanız yüksek komisyon oranından işveren memnun ama restoran sahibi değil. Restoranların da yüksek komisyon isteyen kart şirketleriyle çalışmaması gerekiyor. Ancak restoranlar hem buna imza atıyor hem de şikâyet ediyorlar. Bizim komisyonumuz yüzde 7 ile pazardaki en düşük oran. Bu oran rakiplerde yüzde 13'lere kadar çıkıyor" dedi. Türkiye'de yemek kartı kullanımı her geçen yıl artıyor. Kart kullanan çalışan sayısının 1.5 milyon olduğunu belirten Ladoucette, "Pazardaki rekabet de artıyor. Restoranlar çalışacakları kart firmalarının seçimi konusunda titiz davranmalı" diye konuştu.