X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER ABD’de 100 mağaza
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

ABD’de 100 mağaza

  • Giriş Tarihi: 13.5.2016
ABD’de 100 mağaza
ABD’de 100 mağaza

Sarar Yönetim Kurulu Başkanı Cemalettin Sarar ünlü markanın 72 yıllık başarı öyküsünü SABAH’a anlattı. Sarar “Ülkemizin 2023 hedefleri doğrultusunda Amerika’da 100 mağaza açmayı hedefliyoruz” diye konuştu

Türkiye'nin önde gelen giyim markalarından Sarar Giyim hedef büyüttü. 1944'te 12 metrekarelik bir dükkanda doğan ünlü marka, bugün son teknoloji ile donatılmış 5 fabrikada 5 bin 500 çalışana ulaştı. İstihdam ettiği işçilerin yüzde 90'ı kadın olan firma, Avrupa'nın en büyük hazır giyim üreticilerinden olmayı başardı. Sarar Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Cemalettin Sarar, bugün bin 500 kişinin çalıştığı Basma Fabrikası'nda SABAH'ın sorularını yanıtladı. Sarar "Amacımız, hazır giyim sektöründe yurtiçi ve yurtdışında gösterdiğimiz başarıları kalıcı kılarak, nın önde gelen markaları arasında hak ettiğimiz yeri almak. Bu amacımıza ulaşmada teknolojimiz, geleneksel ustalığımız, dikiş kalitemiz, kumaş seçimindeki özenimiz ve uluslararası yapılandırdığımız dizayn ekibimiz ile özverili personelimiz bizi her daim farklılaştırmaktadır" dedi. Sarar "Bu bağlamda 102 Sarar Konsept Mağaza, 65 Franchise ve 304 Corner, yurtdışında ise 20'si Amerika ve Kanada'da, 13'ü Avrupa'da kendi yönetimimizdeki mağaza ve 60 Franchise ile faaliyet göstermekteyiz" diye konuştu. "Sarar Grup markalarımızı güçlendirmek, teknolojiye hakim olmak, kalitemizi ve imajımızı korumak, verimliliğimizi artırmak ve tüketici memnuniyetini artırmak temel hedeflerimiz arasında yer alıyor" diyen Sarar "Ülke ve dünya çapında planlanan stratejik büyüme, birbirini tamamlayan Sarar etiketli geniş ürün yelpazesi ile sağlanır. Bu geniş iş ağı sayesinde 'Sarar Dünyası' kavramı gün geçtikçe gerçeğe dönüşmektedir" görüşünü dile getirdi.

KALKINMANIN ÖNCÜSÜ TEKSTİL
Cemalettin Sarar hazır giyim ve tekstil sektörünün önemini ise şu sözlerle anlattı: "Tüm gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde tekstil ve hazır giyim sektörü ülkelerin ekonomik kalkınmasında çok önemli rol oynar. Baktığımızda cari açıkla mücadelede en etkili sektör tekstil ve hazır giyim sektörüdür. Dolaylı olarak 2 milyon kişi, kayıtlı istihdam sayısı 1 milyon civarıdır. İhracat rakamlarında baktığımızda yapılan kilo başı fiyat 1.5 iken tekstilde bu 15 dolar civarı ve hazır giyimde ise 25 dolardır. Rakamlarda da görüldüğü gibi tekstil ve hazır giyim sektörü önemini kanıtlamış durumdadır. Bu en önemli sanayi dalına sahip çıkılması ve her daima desteklenmesi gerekmektedir."

'CESARETLE HEP BÜYÜDÜK'
Yılmadan, korkmadan cesaretle hep büyüdüklerini kaydeden Sarar, "OSB'de 150 bin metrekare yer var. Eskişehir'de Sümerbank fabrikasını da aldık. Bu fabrika devlete her sene milyon dolarlar zarar veriyordu, şimdi bin 500 kişi çalışıyor. Ev tekstili ile gömlek yapıyoruz ve dünyanın birçok ülkesine satıyoruz. Amerika'da 15 mağaza var ve 16'ncısını bu ay açacağız. Amerika'daki hedefimiz ülkemizin 2023 hedefleri doğrultusunda 100 mağaza açmak" diye konuştu.

SADECE EV TEKSTİLDE BİN 500 KİŞİ ÇALIŞIYOR
Cemalettin Sarar "1980'li yıllarda yüzde 65 başka markalar için üretim, yüzde 35 kendi markamız için üretim yaparken, günümüzde yüzde 70 Sarar, yüzde 30 Avrupa'nın tanınmış markalarına üretim yapmaya başladık. Böylece marka üreten bir ülke olmamız gerekliliğine adapte olduk" dedi. Sarar "Aynı stratejimiz ev tekstili sektöründe de geçerli. 1995'te özelleştirmeden aldığımız Sümerbank dokuma basma fabrikalarında faaliyete soktuğumuz Sarar Ev Tekstili Grubu kendi markalarımız ve dünya ev tekstili markaları için üretim yapıyor. Sadece ev tekstili grubumuzda 1500 kişi istihdam ediliyor" diye konuştu.