İpekyol, Machka ve Twist markalarının sahibi tekstilci ve perakendeci Ayaydın Grubu'nun 2008'de ortağı olduğu İtalyan Miroglio Grubu'ndan "Türkiye'ye güven" mesajı geldi. Miroglio Yönetim Kurulu Başkanı Giuseppe Miroglio, "Kendimi Türkiye'nin fahri elçisi olarak görüyorum. Hem İtalya hem de diğer ülkelerde Türkiye'yi övüyorum, reklamını yapıyorum. Çünkü çok güçlü bir ülke. Ekonomisi ve genç nesliyle güven veriyor" dedi. Ayaydın Grup ile ortaklıkları çerçevesinde 3-4 Türk markasından birini almak için görüştüklerini açıklayan Miroglio, "Buradaki yatırımımızı artıracağız. Ayrıca Türkiye'den İtalya'daki diğer markalarımız için de alım yapıyoruz. Bu yıl alım miktarını iki katına yani 100 milyon euroya çıkaracağız" dedi. Kredi derecelendirme kuruluşlarının Türkiye'ye verdiği nota bakmadıklarını, iç pazardaki dinamikleri baz aldıklarını vurgulayan Miroglio, "Türkiye bizim için stratejik bir nokta" dedi. Ayaydın-Miroglio Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın da, 15 Temmuz'dan sonra ciroların hızla toparlandığını söyledi. Ayaydın, yıl sonunda Türkiye'de 208 mağazaya ula şacaklarını belirtti.
YURTDIŞI YATIRIMI ARTACAK
Yalçın Ayaydın, 15 Temmuz sonrası Ortadoğu'daki iş ortakları ile yaptıkları görüşmelerde franchiseların Türkiye'ye olan inançlarının tam olduğunu gördüklerini söyledi. Ayaydın-Miroglio Genel Müdürü Uğur Ayaydın da, "2016'da İpekyol ve Machka'yı İtalya'ya taşıdık. Yine bu yıl içinde Suudi Arabistan'da üçüncü mağazamızın açılışı gerçekleştirdik. Yurtdışında 15 mağazamız var. Bu yıl sonunda 19'a ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.