2017'de tüm pazarlarda tanıtım atağına geçen Kültür ve Turizm Bakanlığı, Avrupa pazarında sahaya indi. Bu kapsamda profesyonel pazarlama ekipleriyle seyahat acentelerini ziyaret eden bakanlık, satışları birebir takibe aldı. Acente çalışanlarına bilgilendirmeler yapılırken, isteyen seyahat acenteleriyle hafta sonu destinasyonlarına yönelik sıcak satış etkinlikleri gerçekleştirdi. Böylece Türkiye destinasyon satışlarını teşvik eden bakanlık, paket tur satışlarında da artış yakaladı. Geçen yıl İngiltere'de pilot uygulamasını hayata geçiren ve 4 bin 872 acenteyi ziyaret eden bakanlık, bu yıl başta Almanya olmak üzere tüm pazarlarda sahaya inecek. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü İrfan Önal, "Bu çalışmayla Türkiye'ye yönelik satış yapan acentelerle ilişkilerimizi güçlendirdik. Bir acente örneğin Türkiye'ye yönelik 100 paket satış yapıyorsa bizim ziyaretlerimizle bu oran 120'ye çıktı. Bu yıl için hedefimiz Avrupa'da ilave 100 bin paket tur satışı gerçekleştirmek" dedi.