Dünyanın önde gelen uluslararası e-ticaret platformu Alibaba.com, Türkiye'de Ekonomi Bakanlığı'nın koordinasyonunda Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ile ortak bir e-ihracat projesini başlattı.
Şirketin üst düzey isimleri ihracatçı firmayı dijital hayata çekecek bu projenin duyurulmasının ardından detaylarını ilk kez SABAH'a anlattı.
Alibaba.com'un Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat ve şirketin Türkiye'de işbirliği yaptığı E-Glober'ın Genel Müdürü Orkan Aytulun, özellikle KOBİ'lerin dijitalleşmesinin gelecek için çok kritik olduğunu belirtti. Orkan Aytulun, "Türkiye'nin e-ticaret oranı şu anda yüzde 2. Bu rakamın yüzde 6'ya çekilmesi halinde Gayri Safi Yurtiçi Hasıla'ya katkısı yaklaşık 250-260 milyar dolar oluyor. Bu rakamın yüzde 25'inin ihracata döndüğünü düşünürsek, 50 milyar dolarlık bir fırsat ortaya çıkıyor. Yani 5 yılın sonunda 50 milyar dolarlık bir ihracat yaratmış oluyoruz.
Türkiye'nin 2023 hedefleri arasında yer alan 500 milyar dolarlık ihracat ve 2 trilyon dolarlık ekonomik büyüklük için dijitalleşme şart" diye konuştu.
ÇİN ÖRNEĞİ BAZ OLACAK
"Alibaba.com'da hedefimiz
hiçbir zaman küçük değil"
diyen Cüneyt Erpolat ise "Her
zaman büyük ölçekli düşünüyoruz
grup olarak. Elektronik ticareti
şu anda bizim platformumuz
üzerinden yapan büyük
bir eko sistem var. Bir modelimiz
var o da işin her aşamasında
ticaret yapan kişiye hizmet
vermek" dedi. Orkan Aytulun
ise uçtan uca hizmet verecek bir
yapı oluşturmayı düşündüklerini
belirterek, "KOBİ'nin sadece
ürettiği diğer bütün süreçlerde
hizmet aldığı bir yapı planlıyoruz.
KOBİ'lerin birkaç dezavantajlı tarafı var. Sermaye, ihracat yapabilme, pazar bilgisi gibi. Bu konular için hem zaman hem para gerekiyor. Alibaba.com olarak burada tamamladığımız fazla para harcamadan güvenli bir şekilde dünyanın herhangi bir yerine malın gönderilebilmesini sağlamak" dedi.