Türkiye'de
temsilcilik ofisi bulunan, ancak ticari faaliyetlerini Hollanda üzerinden yürüten, dolayısıyla Türkiye'ye karşı hiçbir mali sorumluluğu bulunmayan ve vergi ödemeyen online rezervasyon portalı Booking.com'un Türkiye'deki faaliyetleri durduruldu. Kararla birlikte Booking. com, Türkiye'deki online satışlara aracılık edemezken, yurtdışından erişim devam edecek. Türkiye seyahat pazarında yüksek bir pazar payına sahip olan Booking.com'un, bu avantajını oteller üzerinde yüksek komisyon baskısına çevirdiği de iddia ediliyordu. Yerli tur operatörleri, Türkiye'de ofisi bulunmayan ve vergi ödemeyen şirketin haksız rekabete yol açtığını dillendiriyordu. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) de, üyesi seyahat acentalarına karşı gerçekleştirilen haksız rekabetin önlenmesi amacıyla 4 Aralık 2015'te dava açmıştı. İstanbul 5. Asliye Ticaret Mahkemesi, Booking.com'un internet adresi üzerinden veya oluşturacakları başka bir adres üzerinden, Türkiye'de yerleşik otel, konaklama tesislerinin pazarlanması ve pazarlanmasına aracılık edilmesi yönündeki faaliyetin durdurulmasına karar verdi.
YANILTIYORDU
TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, Booking.com'un daha önce de Rekabet Kurumu tarafından idari para cezasına çarptırıldığını hatırlattı. Ulusoy, "Türkiye'de ofisi bulunmayan, bu topraklarda para kazanıp hiçbir şekilde vergi vermeyen Booking.com'un faaliyetleri ciddi bir haksız rekabete yol açıyordu. Burada mali hükümlülüğü bulunmayan şirket reklamlarla da halkı yanıltıyordu. Kararla hak yerini buldu" dedi.
ÇOK RAHAT DAVRANIYORLARDI
Rekabet Kurumu'nun da
konuya yanıltıcı
reklam nedeniyle
müdahil olduğunu
anlatan Ulusoy,
"Bir örnek
vermek gerekirse
Türkiye'de
geçen yıl çıkan
kanun gereğinde
şirketlerin müşterilerine
SMS ya
da mail atması
izne tabi. Ancak
Booking.com
kendini herhangi
bir hukuki ya
da mali sorumluluk
altında
hissetmediği
için çok rahat
davranıyor"
diye konuştu.
Ulsoy, Türkiye'de
seyahat
acentelerinin
ciddi yaptırımlara
tabi
olduğunu da
belirtti.