Yeni İpekyolu Projesi'nin önemine dikkat çeken Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Türkiye'nin 31 trilyon dolarlık bir pazardan en yüksek payı alabilmek için çaba harcadığını söyledi. Çin'de yapılan ve Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı toplantının gündemini oluşturan Yeni İpek Yolu Projesi ile ilgili bilgi veren Bakan Arslan, "Projenin kapsamı, Çin'den Avrupa'ya kadar olan bütün yük hareketi için belirlenen yolların yapılması ve yolların da bu coğrafyayı kucaklaması" dedi.
ORTA KORİDORA DESTEK
Güzergâh üzerindeki ülkelerin 5-6 tane koridordan bahsettiğine dikkat çeken Bakan Arslan, "Bu koridorlardan biri de karayolu veya demiryolu ile gelen yüklerin, denizyolu ile limanlarla birleşerek denizaşırı ülkelere gitmesi. Orta Asya ile Avrupa ve Afrika'nın bağlandığı 5-6 tane koridordan bahsediliyor. Bunlardan biri Karadeniz'in kuzeyinden Rusya üzerinden Avrupa'ya giden koridor. Bizim çok önemsediğimiz ise Türkiye üzerinden giden orta koridor" diye konuştu.
PASTADAN PAY ALMALIYIZ
Bakan Arslan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Biz de Türkiye olarak bu coğrafyada taşıma ile ilgili her türlü işbirliğine açık olduğumuzu vurguladık. 28 devlet başkanı olmak üzere 100 üzerindeki temsil vardı. Herkes de bu projeyi destekliğini dile getirdi. Çin'e 9 saatte ulaşılıyor. Bizim etrafımızda üç saatlik uçuş mesafesi ile eriştirdiğimiz 31 trilyon dolarlık gayri safi hasıla yer alıyor. Bundan oluşan sadece taşımacılıktan kaynaklı ticaret 75 milyar dolar. Önemli olan bu pastadan mümkün olan en büyük payı almak. Avantajlarını ortaya koyarak, pay almak."
LAPTOP YASAĞI THY'Yİ ETKİLEMEDİ
Bakan Arslan, ABD'nin uçak kabinlerine bilgisayar, laptop alınmaması yönündeki uygulamasının ortadan kaldırılmasına ilişkin çalışmalarının sürdüğünü belirterek, şöyle konuştu: "Teknik ekipler çalışıyor. Bir uygulama olacaksa, çifte standart olmaz. Alınması gereken bir tedbir varsa birlikte alalım ama insanların seyahate konforunu düşürerek, sektörü de etkilememeliyiz. THY'nin yolcunun seyahat konforunun engellenmemesi için ortaya koyduğu tavır yolcu tarafından fark edildi. THY'nin yolcu sayısında, bu yasak nedeniyle olumsuz bir durum olmadı."
MEGA PROJELER TAMAMLAYICI
Arslan, Marmaray, Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerine yapılacak demiryolu, Avrasya Tüneli ve Çanakkale Köprüsü'nün de orta koridorun önemli bir tamamlayıcısı olacağının altını çizdi.
PROJE 8-10 YILA BİTECEK
Projenin Türkiye için büyük fırsat olduğunu bildiren Arslan, "Çin'e gidecek koridorlar açılacak. Onların tamamlanması bizim koridorların daha fazla beslenmesi anlamına geliyor. 8-10 yıl içinde bu koridorların tamamlanmasını bekliyoruz. 2023 ve 2035 hedeflerimiz taşıma koridorları hedefi ile örtüşüyor" dedi.