Etstur Genel Müdür Yardımcısı Suat Özbek, bu yıl erken rezervasyonun 2016'ya oranla daha düşük hızda başladığını söyledi. Özbek, "Ülkenin içinde bulunduğu yoğun gündem, kurlardaki hareketlilik ve referandum süreci gibi sebepler, tatilcilerin rezervasyon kararını biraz daha ertelemesine neden oldu" dedi. Nisan ayından sonra ise ciddi bir artış yaşandığını aktaran Özbek, "Referandum sonrasında piyasalarda bir hareketlilik, kurda sabitlenme ve rahatlama gözlemliyoruz. Büyüme artarak devam ediyor" dedi. "Biz geçen sene misafir sayısında yüzde 34, ciroda ise yüzde 40 oranında bir artış gerçekleştirdik. 1 milyonu yurtiçi olmak üzere, toplamda 1 milyon 200 bin misafir sayısına ulaştık" diyen Özbek, bu yılı misafir sayısında yüzde 10, ciroda ise minimum yüzde 20 oranında bir artışla kapatmayı hedeflediklerini ifade etti. Bu yıl iç pazarda son dakika satışlarının yoğun olacağını anlatan Özbek, "Rus turist taleplerinin de artmasıyla Antalya bölgesinde son dakikada uygun fiyatları yakalamak biraz daha zorlaşırken, Ege'de son dakika misafirleri için daha çok fırsat var" şeklinde konuştu.
% 41 EGE, % 59 ANTALYA
? Tatil talepleriyle ilgili de bilgi veren Özbek, geçen yıl tatilcilerin yüzde 41'inin Ege Bölgesi'ni yüzde 59'unun da Antalya'yı tercih ettiğini dile getirdi. 2017'de Kuşadası, Marmaris ve Bodrum'un Avrupalı turistler tarafından yüksek talep gördüğünü aktaran Özbek, şunları anlattı: "Talebin düşük olması gibi sebeplerden dolayı yerli turistin de bu destinasyonlara kayacağını öngörebiliriz. Geçen yıla göre Ege Bölgesi'nde doluluk ihtiyacı olacağını ve buradaki açığın ağırlıklı olarak iç pazarla kapatılacağını düşünüyoruz. Ayrıca doğası ve iklimsel özellikleri gibi detayların etkisiyle daha serin yerleri tercih eden turistler Ege'yi tercih edecektir."
72 SAAT ÖNCESİNE KADAR İPTAL EDİLEBİLİYOR
Etstur'un erken rezervasyon uygulamasına 2003'te geçiş yaptığını aktaran Suat Özbek, "Hem tesislerin önünü görebilmesi ve yatırımlarına yön verebilmesi, hem de misafirlerin avantajlı fiyatlarla tatil yapmalarına olanak sunan bir sistem geliştirdik. Bu sistemi misafir memnuniyeti, güven, geniş hizmet ağı, destinasyon çeşitliliği ve ödeme kolaylıklarıyla birleştirince erken rezervasyon herkesin kazandığı bir sistem oldu" dedi. Erken rezervasyon döneminde sigorta yaptıklarını da hatırlatan Özbek, misafirlerin konaklamalarından 72 saat öncesine kadar tatillerini iptal etme güvencesine sahip olduğuna belirtti.