Türk
kozmetik sektörü, son yıllarda hızlı bir büyüme ivmesi yakalayarak, 10 milyar doları aşan büyüklüğe ulaştı. Global markaların ağırlıklı ve güçlü olarak yer aldığı Türkiye'de yerli üreticiler de pazardan pay almaya çalışıyor. Girişimci Yasin Çörekçi tarafından yüzde 100 yerli sermaye ile kurulan Sinoz da bu şirketlerden biri. Çörekçi, 2008 krizine e-ticaret sitesini ayağa kaldırmaya çalışırken yakalanmış. Kriz günlerinde her kategoride satışlar düşerken kozmetiğin hiç etkilenmediğini görerek bu sektöre odaklanmaya karar vermiş. Bu yıl hedeflediği 10 milyon TL'lik ciroya ilk 6 ayda ulaşan Sinoz, şimdi ise Avrupalı tüketicilere ulaşabilmek için çalışmalarına hız verdi.