Muğla'da Marmaris, Bodrum, Fethiye gibi ilçeler arasındaki yolcu taşımacılığında geçtiğimiz yıl tehlikeli bir karara imza atılmıştı. Muğla Büyükşehir Belediyesi UKOME kararıyla, devlet karayolu üzerindeki ilçeler arası yolcu taşımacılığı yapan otobüsler, ayakta yolcu taşıma kapasiteli otobüslere dönüştürmüştü. Büyükşehirin bu kararı, bölünmüş devlet karayolu üzerinde uzun mesafede ayakta yolcu taşıma izni verilmesi tepkilere neden olmuştu. Hız limitinin 90 kilometre olduğu yollarda alınan bu karardan dolayı vatandaşlar tedirgin.
ÖLÜMLÜ KAZALAR YAŞANMIŞTI
Ölümlü kazaların yaşandığı Sakar geçidi, Göcek rampası, Milas rampası, Datça yolu, Kavaklıdere yolu gibi eğimli ve keskin virajlı yollarda ayakta yolcu alınmasına vatandaşlar tepki gösterdi. Yine yol üzerinde yaban hayvanlarının çıkabileceği ve kaya düşebileceği şeklinde tabelalar bulunuyor. Kullanılan güzergahlarda, ağır vasıtaların yoğun olduğu, ölümlü kazaların sıklıkla yaşandığı bölünmüş bir karayolu olduğu belirtildi.
AYAKTA 14 KİŞİ ALDILAR
Dolmuşların uzun mesafelerde bile tıka basa doldurulduğu belirten vatandaşlar çileden çıktı. Marmaris Hisarönü arası sefer yapan bir dolmuşa, ayakta tam 14 yolcu alındığı ileri sürüldü. Hız limitinin 90 kilometre olduğu yolda ayakta yolcu alınarak vatandaşların can güvenliği tehlikeye atıldı. Dolmuşların tıka basa doldurulmasına tepki gösteren vatandaşlar, yetkilileri göreve çağırdı.
YETKİLİLERİ DE BÖYLE YOLCULUK YAPMAYA DAVET EDİYORUZ
Kelle koltukta yolculuk yaptıklarını belirten vatandaşlar, yetkilileri de bu ortamda yolculuk yapmaya davet etti. Şikayetlerini sosyal medyadan dile getiren vatandaşlar, "Dolmuşlarda kapasitesinin çok çok üzerinde yolcu alıyorlar. Zor anlar yaşıyoruz. Resmen kelle koltukta yolculuk yapıyoruz. Yetkileri de böyle yolculuk yapmaya davet ediyoruz. Bu normal bir şey değil. Bu güzergahlarda ölümlü kazalar yaşanıyor. Bu duruma bir an önce çare bulunmasını istiyoruz" dedi.
BAKANLIK TEHLİKELİ BULMUŞTU
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Ulaştırma Hizmetleri Genel Müdürlüğü konuyla ilgili geçtiğimiz yıl yazılan bir dilekçeye yanıt vermişti. Söz konusu durumu trafik güvenliği açısından riskli ve tehlikeli olduğunu değerlendiren Bakanlık, "Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisindeki ilçeler arasında ayakta yolcu taşınmasında mevzuat açısından engel bulunmadığı ancak kendi cinsi ve sınıfındaki ayakta yolcu taşımayan diğer araçlarla aynı hız limitlerini kullanması nedeniyle trafik güvenliği açısından riskli ve tehlikeli olabildiği değerlendirilmiştir" şeklinde yanıt vermişti.