Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Otomobil satışı ne zaman artar?

Hatırlarsanız, Türkiye'de bin kişiye düşen otomobil adedinin sadece 67 olduğunu daha önce dile getirmiştim. Avrupa Birliği'nde bu rakam 460'a çıkıyor. Arada büyük bir uçurum var. Peki 72 milyon nüfusa sahip Türkiye ne zaman AB ortalamasını yakalar?
Bu konudaki en net ve gerçekçi açıklamayı Reanult Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar'dan duydum. Size de aktarıyorum. Aybar diyor ki, ne zaman ki Türkiye'deki kişi başına düşen milli gelirle baz bir otomobilin fiyatı birbirine eşitlenir. İşte o zaman Türkiye'deki otomobil sahipliği oranı da yukarı çıkar. Peki Türkiye'deki bir baz otomobilin fiyatı nedir? Alın size Logan. 15-16 bin YTL: Yani 11-12 bin dolar. Şimdi tabii Türkiye'nin hali hazırdaki milli gelirinin 4 bin 100 dolarlarda olduğunu söylersem gelecek için umutsuzluğa kapılabilirsiniz. Ama kapılmayın.
Hemen yan komşumuz Yunanistan, AB üyesi olduktan sonra nasıl hızla kişi başına düşen milli gelirini 10 bin doların üzerine çıkardıysa, Türkiye için de bu seviyelere gelmek hayal değil. Sanırım otomotiv sektörünün dev oyuncularının birbiri ardına Türkiye'yi üretimde üs seçmelerinin bir önemli amacı da Türkiye'nin bakir ve gelecek vadeden potansiyel pazarı. Öğrendiğime göre Türkiye'deki toplam otomobil satışlarının en büyük kısmı yani yüzde 35-40'ı İstanbul'da gerçekleşiyor. İstanbul'u yüzde 12'lik satışla Ankara ve yüzde 9 ile İzmir takip ediyor. İçerilere doğru gittikçe oto satışları düşüyor. Özetle, ekonomideki istikrar, önce istihdam sonra da milli geliri kıpırdatmaya başladığı gün, Anadolu'da otomobil satışlarının da kıpırdayacağı gün olacak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA