Otomotivde 90'lı yıllara kadar yaşanan kuyruk dönemi, bugünlerde yeniden görülmeye başlandı. Talebi karşılamakta zorlanan otomotiv firmaları, yoğun talep gören modeller için sıra yazıyor. Bekleme süresi bazı modellerde 5 aya kadar çıkıyor. Yoğun talebin yanı sıra, otomotiv fabrikalarının bakım nedeniyle üretime ara vermesi de, yeterli sayıda araç bulunmasını engelliyor. Volkswagen'de özellikle Golf Trend ve Highline, Polo dizel ve Tiguan 2,0 TDI Fun Function versiyonlarında bekleme yaşanıyor. Seat'in Ibiza 1.4lt. motorunun başlangıç versiyonu ve Leon modelinin yeni 1.6 CR dizel versiyonunda renk tercihine bağlı olarak ortalama 1 aya yakın bekleme süresi var. Ford'da ise fabrikaların tatile girmesi nedeniyle bazı modellerde tek tük sıkıntılar yaşanıyor. Spesifik renkler ya da özel donanım isteyen müşterilerin talepleri 2-3 haftada karşılanabiliyor. Kia Sorento ve kamyonet modelinde sıra var. Renge göre değişmekle birlikte süre 45-60 günü buluyor. Toyota Corolla'da ağustos teslimatları için sıra yazılıyor. Toyota Türkiye, Urban Cruiser, Rav 4, Yaris ve Avensis için de yurtdışından ilave talepte bulundu. Toyota Türkiye talebi karşılamak için gemi rotalarını değiştirip, sevkiyatları öne almaya çalışıyor. Audi'nin A5 Sportback ve A3 1.6 TDI modellerinin teslimat süreleri yıl sonuna kadar uzadı. Ayrıca, yeni A1 modeli lansmanı yapılmadan büyük ilgi görüyor. Talebin Türkiye kotasından daha fazla olduğu belirtiliyor.