Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

'Bizi satın alın' diyen Yunan markasını beğenmediler!

Türkiye'de bazı konulardaki hız insanın başını döndürüyor. Gina, Zuma, Anjelique, Ajia, Mama, Vogue, Poupon, Da Mairo, Carlatto, Kitchenette gibi restoranların sahibi İstanbul Doors Group'un Yönetim Kurulu Üyesi Levent Büyükuğur ve CEO Cenk Akın ile geçtiğimiz günlerde Karaköy'de Salt Galata binası içinde açtıkları restoranda buluşup, yeme içme sektörünü ve yeni projeleri konuştuk.
İstanbul Doors öylesine bir büyüme içinde ki sadece Türkiye'de restoran zincirleri açmakla kalmıyor, İngiltere Rusya ve Azerbaycan'da açtığı restoranlara yakında Almanya, Güney Afrika ve Körfez ülkelerini de katmak için büyük projeler hazırlıyor.
Londra'da dünyanın en genç Michelin Yıldızlı şefi Tom Aikens'in mutfağı da dahil bütün grubu bünyesine katınca estirdiği rüzgardan epey söz ediliyor.
İstanbul Doors son 5 yılda her yıl yıl ortalama yüzde 40 büyüyor. Şimdiden Londra'da üç restoran sahibi olan grup, şu günlerde Moskova'da ikinci restoranı açmaya hazırlanıyor.
Girişimcilik bünyeye girince sanırım bir daha çıkamıyor. 17 markaya sahip olmak ve yeni markalar yaratmaya devam etmek ve hali hazırda 35 restoranı yönetmek...
"Galiba biz deliliyiz. Bazen düşünüyoruz, normal değil bu" diyerek büyüme stratejilerinin kendilerini dahi şaşırttığını gizlemeyen Levent Büyükuğur, mutfak ve servis eğitimi verecek bir akademiyi de bu yıl hayata geçireceklerini anlatıyor.

'Kârlılıkları yüzde 90 düşmüş!'
CEO Cenk Akın'dan öğreniyorum ki Yunanistan'ın yeme içme sektöründe yer alan iki grup,parmak ısırtan bir büyümenin içinde olan İstanbul Doors'a "Bizi satın alın" diyerek gelmiş.
Levent Büyükuğur, "Ancak cesaret edemedik" diyor. Niye diye sorduğumda, "Son 3 yılda karlılıkları yüzde 90 oranında gerilemiş. Yunanistan'daki kriz hayatı çok etkiledi. Markanın içinde bulunduğu durumunu da beğenmedik" diyor.
Doors Group, 2011 yılında 100 milyon lira ciro yapmış. Bu yıl bu cironun yüzde 38 büyüyeceği hedeflenmiş. 1300 kişi çalışıyor ve yakında açılacak yeni restoranlarla yaklaşık 400 kişiyi daha işe alacaklar.
Zorlu Center'da Tom Aikens'in özel bir mutfağını açma planı yaparken, İstinye Park'ın içindeki Beymen'de Gigi isimli yeni markayla kafe-restoran için çalışmalara başlamışlar bile.
Türkiye'nin yeme içme sektöründe hem kurumsallaşmayı başarmış ve hem de yaş ortalaması 32 olan genç bir grubunun proje ve planlarından kesitler sundum bugün.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA