Seçenek çok sadakat yok

Giriş Tarihi: 28.7.2013
1- Y kuşağı müşterisi ile marka arasındaki ilişkiyi araştırdık. 23 ilden 310 kişinin katıldığı anket, Y kuşağının alışveriş tercihlerini ortaya koydu

2- Ankete katılanların % 50'si markayla ilişkisinin alışverişle sınırlı olduğunu söylüyor. Alışverişten fazla hissedenler ise sadece % 15

3-Kendisini önemseyip, anlayan markaya yüksek ücret ödemeye hazır. %10 pahalı da olsa o firmanın ürününü tercih ediyor

Yeni ekonominin tüketicileri ile markalar arasındaki ilişkiyi StratejiCo'nun koordinatörlüğünde Youth Research araştırdı. Türkiye'de 23 ilden çoğunluğu 20-29 yaş arasında olan 310 kişinin katıldığı anketle firmaların müşterileri ile sadakat ilişkisinin artık çok daha zor olduğunu ortaya koydu. X kuşağı müşterisi markaya "İşimi görsün, ucuz olsun" diye bakarken, Y kuşağı müşterisi "Seveyim, pahalı da olabilir" görüşünde.

İLİŞKİ ALIŞVERİŞLE SINIRLI
Ankete katılanların yüzde 50'si, markalar ile mevcut ilişkisinin alışverişle sınırlı olduğunu söylüyor. Tavsiye edenlerin oranı yüzde 24. Markayı savunanların oranı ise yüzde 6. Alışverişten fazlasını hissedenler de yüzde 15'le sınırlı kalıyor. Y kuşağı müşterisi markayla arasındaki ilişkinin bu düzeyde kalmasından da memnun olduğunu ifade ediyor.

ÖNEMSEYENE YÜKSEK ÜCRET
Ankete katılanların yüzde 62'si kendisini anlayan ve önemseyen firmanın ürünlerine yüzde 10 daha fazla ödeyeceğini ifade ediyor. Markanın 'kendisi için elinden geleni yapmasını bekleyenler' arasında ise bu oran yüzde 86'ya çıkıyor. Sadece alışveriş bekleyenlerde aynı oran yüzde 50, yakın hissetmek isteyenlerde yüzde 57, "beni anlasın önemsesin" diyenlerde ise yüzde 67'ye çıkıyor. Y kuşağı müşterisi, bilgi düzeyi daha fazla olduğu için markalar ve ürünleri arasında kıyaslama yapabiliyor. Samimiyetsiz olduğunu düşündüğü markayı ise affetmiyor.
ARKADAŞINA GÖNDER
Seçenek çok sadakat yok
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz