Erkek giyimin köklü markalarından Hatemoğlu, 1924'te Kayseri'de kurulan bir şirket. Mağazacılıkla yola çıkıyor. Hatta Türkiye'nin ilk "pazarlıksız mağazacılık" konseptini geliştiriyor. 90 yaşındaki şirket, 1960'ta İstanbul'a gelerek üretime başlıyor. Şirketin ilk dönüşümü de bu yıllardan itibaren başlıyor. Hatemoğlu MİB Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Hatem Saykı, üretimle birlikte ilk ihracatın 1981'de yapıldığını söyledi. İhracattaki ilk pazarın Libya olduğunu belirten Saykı, o dönemde tek seferde alınan 2.5 milyon dolarlık ihracat siparişinin de bir rekor olduğunun altını çizdi. RADİKAL KARARLAR 2001 krizinden sonra şirket yönetiminde bazı kararları devreye aldıklarını söyleyen Saykı, şöyle devam etti: "O dönemde fason üretim yapmayı bıraktık. Kendi işimize, markamıza yatırım yapmaya karar verdik. 2001'den sonra toptan satışı azalttık. Ürünleri kendi mağazalarımızda satmaya başladık." Bu gelişmelerle birlikte mağazacılıkta atağa kalkarak koleksiyonunu büyütmeye karar veren Hatemoğlu, farklı alt markalar yarattı. Hatem Saykı, 2000'de 150 bayileri olduğunu, ancak alınan kararla bu sistemden vazgeçildiğini ifade etti. Hatemoğlu, bu kararla 2001'de 4 mağazayla başladığı yolculuğuna bugün 73 mağazayla devam ediyor. Saykı, bundan sonra da durmayacaklarını ve şirketin 100'üncü yılı olan 2024'te 1.000 mağazaya ulaşmayı hedeflerini açıkladı.
Her zaman destekçimiz
Hatem Saykı, SABAH gazetesi ile ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Medyanın etkinliğinin güçlü olduğu bir ülkede Sabah'ın buna katkısı çok büyük. Her zaman sektörümüzü destekleyen haberlerinin etkisini hissediyoruz. Sadece perakendeye, tekstile değil aynı zamanda tüm sektörlere de destek olan Sabah'a nice 30 yıllar diliyorum."