Sevgililer
Günü'nden sonra
yılın ikinci özel
tarihi 14 Mayıs'ta
kutlanacak Anneler
Günü perakende
sektörünü
de canlandırdı.
Haftanın ilk günü
itibarıyla başlayan
alışverişlerde
en çok tercih
edilen tekstil,
takı-aksesuar ve
küçük ev aletleri oldu.
Saat&Saat'in Başkanı
Ramazan Kaya, bu hafta
satışlarda geçen yılın aynı
dönemine göre yüzde
20'lik bir artış olmasını
beklediklerini söyledi.
Silk&Cashmere'in
kurucusu Ayşen Zamanpur
ise, bu yıl ertelenen
alışveriş, indirim
kampanyaları ve
özel koleksiyonlar
sayesinde normal
bir haftaya göre 4
misli satış olmasını
beklediklerini
bunun da yüzde
25 satış artışı anlamına
geldiğini
kaydetti.
Koton'un
Eşbaşkanı Gülden
Yılmaz da hafta sonuyla
birlikte en az yüzde
20 ciro artışı hedeflediklerini
ifade etti. "Özel günleri
tüketiciye farklı ürünler
ve kampanyalar sunmak
için önemli fırsatlar olarak
görüyoruz. Özellikle aksesuar,
bijuteri ve kozmetik
ürünlerimizde artış bekliyoruz"
dedi.
İnternetten çiçek siparişi % 50 artıyor
Türkiye'de, dijital ortamda özel günler arasında en fazla para Anneler Günü'nde harcanıyor. BKM verilerine göre Anneler Günü'nde yapılan harcamalar, her yıl yüzde 15-20 aralığında artıyor. Bu yıl da artış hızının aynı oranlarda olması ve yapılacak harcamaların 2 milyar lirayı aşması bekleniyor. Avantajix.com'un kurucu ortağı Güçlü Kayral, internet üzerinden çiçek siparişlerinin ise anneler Günü'nde normal günlere göre 50-60 kat, elektrikli küçük ev aletleri siparişinin de 15-20 kat arttığını söyledi. Kayral, sanal kuyumcuların cirosunun da bu dönemde yüzde 50'ye yakın arttığını kaydetti.
Son dakikacıların oranı % 11
n11.com'un 700'e yakın katılımcıyla gerçekleştirdiği Anneler Günü araştırmasına göre küçük ev aletleri bu yıl da en çok tercih edilen hediye oldu. Hediye almayı planlayanların yüzde 62'si Anneler Günü'ne bir hafta kala o özel gün için hediyesini alırken, yüzde 25'lik bir grup ise Anneler Günü'nden bir gün önce alıyor. Aynı gün içerisinde alanlar yüzde 11'lik grubu oluşturuyor. Yüzde 3'lük bir azınlık ise bir ay önceden hediyesini hazır ediyor. Katılımcıların yüzde 80'i kendi anneleri ile birlikte eşlerinin annelerine ve diğer aile büyüklerine de hediye aldıklarını söylüyor.