Türkiye'nin en iyi haber sitesi

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi.

  • 1
  • 34
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi.
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi.

İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesinde mali tekliflerin açılışına 3 firma davet edildi. Söz konusu ihalede teknik açıdan yeterli bulunan İdom, Tecnimont ve Yüksel Proje'nin mali teklifleri 10 Ağustos'ta açılmıştı..

  • 2
  • 34
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi.
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde ilk adım olarak geçen yıl yapılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi kapsamında teknik açıdan yeterli bulunan İdom, Tecnimont ve Yüksel Proje firmaları mali tekliflerinin 10 Ağustos'ta açılması için davet edilmişti..

  • 3
  • 34
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi.
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi.

Proje bedeli 35 milyon lira olarak belirlenen ve bu yıl için 7 milyon 500 bin lira ödenek ayrılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor..

  • 4
  • 34
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi.
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi.

İstanbul Boğazı'nın altından geçecek söz konusu tünelde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünelde, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yer alacak..

  • 5
  • 34
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi.
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi.

İNCİRLİ'DEN SÖĞÜTLÜÇEŞME'YE.

  • 6
  • 34
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi.
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi.

Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak..