Rus bir mühendisin 50 bin dolar maliyetle yaptığı Sherp ATV, görenleri şaşırtıyor. Sherp, 1.5 litre hacimli ve 4 silindirli Kubota V1505 motordan gücünü alıyor. Hem karada hem suda ilerleyebiliyor. Bunların yanı sıra araç engellere tırmanma özelliğine de sahip. Saint Petersburg'da yaşayan teknisyen Aleksey Garagaşyan'ın tasarladığı Sherp ATV, benzerlerine 'taş çıkartıyor'. Yaklaşık 3.5 metre uzunluğundaki bu araç 70 santimetre yükseklikteki engellere tırmanabiliyor. Tanklar gibi manevra kabiliyetine sahip Sherp ATV karada saatte 45, suda 6 kilometre hızla ilerleyebiliyor. 160 santimetre çapındaki lastikleriyle bin 300 kilogram ağırlığındaki araç 50 bin dolara alıcısıyla buluşuyor. Adeta yürüyen fabrika gibi... Otomatik demiryolu döşeme makinesi görenleri hayrete düşürüyor. Bir yandan eski demiryolu parçalarını sökerken aynı anda yenisi ile değiştiririyor. Demiryolunu raylarının değişmesinden alttaki taşların karılması ve yeniden düzenlenmesine, ray desteklerinden tüm hattın sabitlenmesine kadar her işi tek başına yapabilen bu ağır makina 175 metre uzunluğunda. Saatte 200 metrelik ray ve balast yenilemesi yapabiliyor. Çin'in kuzeydoğusunda yer alan Jilin eyaletinin Hunchun şehrinde inşaat halindeki hızlı tren yolunda köprü inşaatı bakın nasıl gerçekleşiyor. SLJ900/32 isimli dev makine tam 580 ton ağırlığında. Çinliler raylarında üzerinde ilerleyen bu dev makineyi kullanarak köprüyü inşa ediyor. 91.8 metre uzunluğu SLJ900/32 adlı makine 7.4 metre genişliğinde ve 9 metre yüksekliğinde... 100 Milyon Dolarlık bu makine (Bagger288), Alman Krupp (Şimdi ThyssenKurpp) firması tarafından enerji ve maden sektöründe faaliyet gösteren Rheinbraun firması için üretildi. 1978 yılında faaliyete geçen bu aletin tasarımı ve üretimi 5 yıl, birleştirilip çalıştırılması ise başka bir 5 yıl sürdü. Bagger 288 dünyanın en büyük kazı makinesi olarak kabul ediliyor. 240 metre uzunluğunda ve 96 metre yüksekliğinde olan makinenin ağırlığı ise 45 bin tondur. Günlük 240 bin ton kömür kazma kapasitesine sahip olan Bagger 288 16,5 megawatt elektrik enerjisiyle çalışıyor. Hareket halindeyken dakikada maksimum 10 metre (0.6 km/h) hıza sahip olan bu dev makinenin şasi uzunluğu ise 46 metre ve her biri 3,8 metre genişliğinde üç - dört palet zincir üzerinde hareket ediyor. Ayrıca 22 metre çapında döner kova tanburu üzerinde toplam 20 kovası bulunan makinenin her kovası 196 ton hafriyat kapasitelidir ve bir turda 3 bin 920 ton toprak veya kaya hafriyat kaldırabilir. 12 paletli yürüyüş takımının her biri 3,8 metre genişlikte ve 15 metre uzunluktadır Bunlardan sekiz tanesi önde dört tanesi de arkadadır. Şubat 2001'de bulunduğu noktadan 22 kilometre uzaklıktaki bir madene gitmesi gerekince Bagger 288 bu yolu ancak üç haftada kat edebildi.