Mısır'da iktidarda olan darbeci hükümet, 20 Nisan 2015'te sona erecek olan Türkiye Mısır ve Mısır Suudi Arabistan arasında mutabakat zaptıyla tesis edilen ro-ro seferlerinin yeniden tesis edilmeyeceğini duyurdu. Mısır hükümetinin bu açıklaması özellikle Ortadoğu'ya ihracat yapan Gaziantep, Hatay, Şanlıurfa, Mersin ve Kilis'te bulunan ihracatçıları telaşlandırdı.
ÇÖZÜM YOLU ARANDI
Mısır'dan gelen haber üzerine Antakya Ticaret ve Sanayi Odası ev sahipliğinde Şanlıurfa, Mersin, Kilis ve Gaziantep ticaret odaları temsilcileri, UND Yönetim Kurulu üyeleri, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı uzmanları ve nakliyeciler durum değerlendirmesi yaptı. Mısırın bu kararının hayata geçmesi durumunda bölgedeki ihracatçı ve nakliyecilerin zor durumda kalacağını belirten ATSO Başkanı Hikmet Çinçin, oturup ağlaşmak yerine soruna çözüm yolları arayacaklarını söyledi.
RO-RO SEFERLERİ ÇÖZDÜ
Ortadoğu'da süren istikrarsızlaşma sebebiyle Türk nakliyecisinin Suriye üzerinden Ortadoğu'ya ulaşımının imkansız hale geldiğini belirten ATSO Başkanı Hikmet Çinçin, "Alternatif olarak Türkiye-Mısır ve Mısır- Suudi Arabistan arasında mutabakat zaptıyla tesis edilen ro-ro gemi seferleri başladı. İskenderun ile Port Said arasında seferler yapıldı. Ancak maliyet ve siyasi çalkantılar bu seferleri zora soktu. Şimdi de bu seferlerin biteceğini biliyoruz" dedi.
İHRACAT KAN KAYBEDER
Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Şerafettin Aşut, konuyu Ankara'ya taşıyıp, hükümetle birlik içerisinde hareket edebilmek amacıyla toplandıklarını söyledi. Bölge illerinin Mısır, Ürdün, Suudi Arabistan ve Yemen'e yaptığı ihracat rakamlarını değerlendiren Aşut, "Şimdilik rakamlar kötü değil ama ro-ro seferleri durduğunda düşüşler olacak. İki alternatifimiz var. Ya Mısır'ı ikna edeceğiz ya da yükümüzü alan gemi Süveyş Kanalı'nı kullanacak. Tabi bu yüksek bir maliyet demek" diye konuştu.
KAR AMACI GÜTMEDİK
Hatay Ro-Ro Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yusuf Hatay, "Kuruluş amacımız kar beklentisi değil, hattı istikrara kavuşturmak. Mısırla olan anlaşmanın 20 Nisan'da sona erecek olmasından dolayı önümüzü göremiyoruz. Hedefimiz Ortadoğu'ya açılan bu hattın ayakta kalması. Çünkü Hataylı burada 8 bin araçlık bir TIR filosuna sahip. Bu 10 bin insana istihdam sağlamak demek. Ro-ro kapanırsa tüm araçlarımızı tezgahlara koyup satacağız. 8 bin küçümsenecek bir rakam değil. Hatay'ın TIR filosu, İstanbul'dan sonra Türkiye'nin en büyük ikinci filosudur" şeklinde konuştu.