HOŞGÖRÜ İÇİN 10 MİLYON AVRO
Olabilirler mi? Skandal olarak adlandırılan fotoğrafların asılmasının ardından dünya gençliği atağa geçti. Markanın yürüttüğü kampanyanın bir ayağı olarak kurduğu www.unhate.benetton.com sitesi, markanın şimdiye kadar aldığı en fazla tık sayısını aldı. Sitede yer alan 'kiss wall', yani öpüşme duvarına, binlerce insan kendi fotoğrafını yükleyip, kadın, erkek fark etmeden, hayatlarında hiç tanımadıkları biriyle dudak dudağa geldi ve gelmeye devam ediyor. Alessandro Benetton, Obama'nın Jintao ile öpüştüğü fotoğrafa ilişkin yorumunu sorduğumda, "Ben eşcinsellik değil, uzlaşma görüyorum," demişti. Benetton web sitesi de cinselliğe değil, uzlaşmaya odaklı. Henüz kesin açıklamalar gelmese de, Benetton en çok ziyaret edilen, hatta interaktif olarak kullanılan web sitelerinden biri oldu. Bana sorarsanız, ortalığı bilinçli olarak toz dumana bulayan fotoğrafların etkisi daha çok sürecek ama akıllarda bir de soru kalacak: Kampanya amacına ulaşabilir mi? Bana sorarsanız, neden olmasın? Dünyanın 120 ülkesinde süren bu kampanya için 10 milyon avro ayrılmış. Hareket başladı, Benetton dünya gençliğini, güzel bir neden için, popüler kültürü kullanarak bir araya getirmeye başladı. Gerisini izleyip göreceğiz.
'NEFRETSİZ' KAMPANYASI
Kampanyaya paralel olarak Benetton grubu tarafından kurulan 10 milyon avro bütçeli 'Nefretsiz Vakfı' yeni bir hoşgörü kültürünün kabulü için çalışacak. Dünyanın 50 şehrinde, küresel bir Nefretsiz Günü kutlanması hedeflenecek; Kübalı sanatçı Erik Ravelo'nun mermi ve roketlerden oluşturduğu dört metrelik 'nefretsiz güvercini' de kampanyanın simgesi olacak. Benetton'un iletişim araştırma merkezi Fabrica işbirliği ile hoşgorü konusunda uluslararası kampanyalar oluşturulması, ulusal çalışmalar yapılması, sanatçıların ve projelerin desteklenmesi de hedeflenecek.
ÇOK KONUŞULAN KAMPANYALAIN MARKASI
Sadece yeni başlatılan Unhate kampanyası değil, İtalyan giyim firması Benetton'un her reklam kampanyası olay yaratıyor. Benetton, yürüttüğü reklam kampanyalarıyla şimdiye kadar ırkçılık, hayvan hakları, yoksulluk, savaş, AIDS gibi birçok ciddi konuyu ele aldı. Kampanyalarında her ırk ve cinsten manken kullanarak dünyadaki çeşitliliğe dikkat çeken Benetton, genel olarak mağdur ve dezavantajlı kesimleri ön plana çıkarıyor. Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı ile birlikte Food for Life adlı kampanyayı yürüten Benetton, bu kampanyasında da engellilerin fotoğraflarını kullandı. Afrika'daki yoksulluğa dikkat çeken Microcredit Africa Works ile de reklamlarında 'sosyal sorumluluk' anlayışını devam ettirdi. AIDS'e dikkat çekmek için gerçek insanların gerçek fotoğrafları kullanınca da ses getirmişti Benetton. Fakat firma, 2000'li yıllarda yürüttüğü, 'We, On Death Row' (Biz, Ölüm Hücresindekiler) kampanyasıyla da büyük bir tepki çekti. Kampanya, ABD'de ölüm cezasına mahkum edilmiş, 26 'suçlunun' fotoğrafına ve hayat hakkındaki görüşlerine yer veriyordu.