X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Alzheimer ile savaşın 7 yolu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Alzheimer ile savaşın 7 yolu

  • Giriş Tarihi: 22.12.2014
Alzheimer ile savaşın 7 yolu
Alzheimer ile savaşın 7 yolu

ABD'li araştırmacıların 10 alzheimer hastasına uyguladığı sağlık programında başarı elde edildi. Alzhiemer'da iyileştirici etkiye sahip 7 madde açıklandı

Modern çağın en ürkütücü hastalıklarından biri olarak kabul edilen alzheimer'dan sadece ABD'de 5 milyon kişi mustarip. Hafıza kaybına neden olan ve kişinin ve yakınlarının oldukça zor bir yaşam sürmesine neden olan bu hastalığın henüz bir tedavisi bulunmuyor. Ancak alzheimer'a neden olan faktörleri ortadan kaldırmak yakalanan kişilerin yaşam kalitesini yükseltmesini de mümkün... ABD'de California Üniversitesi'nin (UCLA) yaptığı araştırma, bazı yöntemlerin işe yaradığını ispatladı. Araştırmada, alzheimer hastalığı farklı seviyelerde seyreden 10 hastaya sıkı bir sağlık programı uygulandı. 55 ila 75 yaş arasındaki hastalarda, programa başladıktan birkaç ay sonra önemli gelişmeler elde edildi. Programda hastaların iyileştirici etkiye sahip şu 7 aşamayı takip etmesi sağlandı:

1- Sindirim sistemi sağlığı beyin sağlığıyla bağlantılıdır. Alzheimer riskini düşüren mayalı gıdalar ve prebiyotikler diyet listesine eklendi. Ancak doktorlar bu gıdaları beslenme diyetine almadan önce "bağırsak sendromu" testi yaptırılması gerektiği konusunda uyarıyor.
2- Uyku ve akşam yemeği arasında en az 3 saat olmalı ve akşam yemeği ve kahvaltı arasında 12 saat. Bu günde 3 öğün değil 2 öğün yemek anlamına geliyor. Vücut bu sayede alzheimer'a neden olan amyloid-beta proteinini yokederek beyinde birikmesini önlüyor.
3- Beyindeki sinir hücrelerinin bağlantılarını güçlendiren DHA ve ve sitikolin takviyesi yapılmalı...
4- Çok fazla ton balığı tüketiyorsanız, vücudunuzda civa seviyesinde artar. Civa alzheimer'a neden olduğundan ton balığı tüketimine ara vermek gerekiyor. son yıllarda okyanusardaki kirlilik nedeniyle ton balıklarının ve diğer büyük balık türlerinde civa oranında bir artış gözlemleniyor. Alüminyum ambalajda satılan deodorantları da kullanmayı bırakmak faydalı olabilir.
5- Tahıl, nişastalı sebzeler ve şekeri fazla tüketmek vücutta ve beyinde enflamasyonu sebep olduğundan bu tür gıdaları sınırlı seviyede tüketmek gerekiyor.
6- Vücudun kendini onarması için 7 ila 8 saatlik bir uyku yeterli olabiliyor. Çalışmada uykuya dalmakta sorun yaşayan katılımcılara melatonin ve tritofan içeren gıdalar verildi.
7- Kortizol isimli stres hormonunun beyindeki hafıza merkezi olan hipokampusa zarar verdiği saptandığı için araştırmada hastalara hormon tedavisi uygulandı.