X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kivi gribin düşmanı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kivi gribin düşmanı

  • Giriş Tarihi: 16.1.2015 15:33 Güncelleme Tarihi: 16.1.2015 15:34
Kivi gribin düşmanı
Kivi gribin düşmanı

Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Özge Akar, gripten korunmak için C vitamini özelliği fazla olan kivi tüketilmesini önerdi.

Akar, hastalıktan korunma ve tedavide C vitamini özelliği daha fazla olan kivi başta olmak üzere greyfurt, portakal, havuç, ıspanak, bitki çayları, yumurta, brokoli, balık yağı, limon, yeşil biber gibi besinlerin olumlu etkisinin altını çizdi. Özellikle kiviye dikkat çeken Akar, bu meyvenin şeker hastaları tarafından da rahatlıkla tüketilebilen bir meyve olduğunu belirtti.

BAKTERİ SAVAŞÇISI GREYFURT

Kış döneminde A, C ve E vitaminleri açısından zengin besinleri tüketmek gerektiğini kaydeden Akar, "Enfeksiyona karşı koruyucu olarak bilinen A vitamini, balık yağı, yumurta, havuç, brokoli ve sarı sebzeler bulunmaktadır. Güçlü bir antioksidan olan C vitamini bağışıklık sistemini güçlendirir, toksinlerin atılmasını sağlar. Maydanoz, ıspanak, yeşilbiber, portakal, mandalina, limon, karnabahar bol miktarda C vitamini içerir" dedi.

Greyfurtun da virüslere, bakterilere karşı etkili bir meyve ve iyi bilinen C vitamini kaynağı olduğunu kaydeden Akar, "Greyfurt, içerdiği lif sayesinde hem kolesterolü düşürür hem de kabızlığı önler. Greyfurtta dikkat edilmesi gereken nokta ilaçlarla beraber alınmamasıdır" diye konuştu. Akar, portakal, yaban mersini, ekinezya çayı ve yeşil çayı da kış döneminde tüketilmesi gereken gıdalar arasında sıraladı.

ÜÇ KUPA BİTKİ ÇAYI TÜKETİN

Özge Akar, diğer belli başlı gıdalar için şunları söyledi:

"Havuç, vücutta A vitaminine çevrilebilen beta-karotenden zengin olması nedeniyle kışın bağışıklık sistemimize güç veren sebzeler arasındadır. Yoğurt, içerdiği laktik asit ile mikroplara karşı koruma sağlar. Ispanak tüketirken, içinde yer alan demirden daha fazla yararlanmak için yanında taze portakal suyu, domates, patates püresi gibi C vitamininden zengin bir besin kaynağı tüketmek ve az miktarda da olsa et çeşidi tüketmek gerekir. Soğan ve sarımsak doğal antibiyotiktir. Kışın günde 8-15 bardak su kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar. Ancak yeterli miktarda su içemiyorsanız bunun yerine 3 kupa bitki çayı tarçınla birlikte tüketilebilir. Tarcın yağ yakan önemli bir baharattır. Soğuk algınlığına yakalandığınızda kuşburnu, ıhlamur, ada çayı gibi bitki çayları tüketilmeli. Bunlar mutlaka doğal kurutulmuş olmalı. Hastalık sırasında C vitaminini yüksek miktarda içerenler başta olmak üzere, her öğünde düzenli sebze ve meyve tüketilmelidir. Çorba gibi sıvı ağırlıklı besinler tercih edilerek, sıvı tüketimine özen gösterilmelidir."