X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sağlıkta doğru bilinen 4 yanlış
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sağlıkta doğru bilinen 4 yanlış

  • Giriş Tarihi: 11.4.2015
Sağlıkta doğru bilinen 4 yanlış
Sağlıkta doğru bilinen 4 yanlış

Sağlıklı ve düzenli beslenmede doğru olarak bildiğimiz yanlışları sıralayan Fransız uzmanlar, çoğu diyet programının kilo verdirse bile birtakım sağlık riskleri taşıdığını vurguladı

Fransız haftalık dergi Le Point'in yeni sayısında, sağlıklı ve düzenli beslenme konusunda sıkça yapılan hatalar ve doğru olarak bilinen bazı yanlışlar listelendi. Makalede, beslenmeyle alakalı en çok hatayı yapan ve yanlış bilgilere sahip olanların genellikle kilo vermeye çalışan kişiler olduğu belirtildi. Çoğu diyet programının, kilo verdirse bile bir takım sağlık riskleri taşıdığı belirtildi ve diyet uygulayanların sıkça tekrarlanan şu yanlışlara asla düşmemesi gerektiği vurgulandı:

1- GÜNDE ÜÇ ÖĞÜN YİYİN

Doktor Viviane de La Gueronniere, bir kişinin 3 öğünde tüketebileceği kalori miktarını, öğünlerinde yiyeceği ürünleri günün farklı saatlerine bölüp tüketerek de sağlıklı besleneceğini öne sürdü.

#Sayfa#

2- GECE AĞIR GIDA TÜKETMEYİN

Gece vaktinde sadece kırmızı et tüketiminin riskli olduğunu söyleyen beslenme uzmanı Laurence Haurat, vücudumuzun uyurken de temel metabolizmasını çalıştırarak kalori yakmaya devam ettiğini; özellikle karbonhidrat içeren yiyeceklerin uyku anında vücutta kolayca yakılabildiğini belirtti.

#Sayfa#

3- ASLA TATLI YEMEYİN

Beslenme uzmanı Bertrand Guerineau, tatlı yeme isteğini bastırmanın sadece iştah arttırmaya yarayacağını ve bunun da kişiyi ana yemekleri daha fazla tüketmeye iteceğini vurguladı. Guerineau, "Eğer kalori düşürmek istiyorsanız bunu, tatlı yemeyi tamamen keserek yapmak yerine tatlı ile ana yemeği üst üste tüketmeyerek rahatça yapabilirsiniz" ifadesini kullandı.

#Sayfa#

4- BOL BOL SU İÇİN

Doktor Laurence Haurat, diyet uygulayanların en çok yaptığı yanlışın, gün içinde sıkça su tüketerek iştahı kesmeye çalışmak olduğunu ifade etti. Vücudun günlük su ihtiyacının 1 veya 1.5 litreden fazla olmadığını belirten Haurat, çok su içmenin iştahı sadece kısa süreliğine keseceğini; ama açlığı çok daha arttırarak kişiye öğün vaktinde haddinden fazla kalori tükettireceğini hatırlattı.