Yazılım
ve internet teknolojileri firması Inveon'un araştırmasına göre e-ticaret sitelerinin cirosunun yüzde 40'ı dijital kampanyalar aracılığıyla alışveriş yapan kullanıcılardan sağlanıyor. E-ticaret sitelerinin aylık ciroları incelendiğinde yoğun dönemin Aralık ve Mart ayları olduğunu dile getiren Inveon Yönetici Ortağı Moris Kastro, "Yıllık ciroların yüzde 20'si bu iki ay içinde gerçekleşiyor. Satışın en düşük olduğu ay ise yıllık cironun yüzde 5,4'üne sahip Ağustos ayı" dedi. Kastro en çok alışveriş yapılan günün ise Cuma olduğunu söyledi. Kullanıcıların en çok tercih ettikleri kampanyalara bakıldığında Türkiye'deki e-ticaret kullanıcılarının yüzde 55 oranında bedava kargo kampanyasını kullandığını, bunu hediye kuponu ve indirimlerin takip ettiğini belirten Kastro, markanın kullanıcıyı satın almaya ikna etmek için 2 dakikadan az bir süresi olduğunu kaydetti.