Türkiye'nin en iyi haber sitesi

'Antidemokratik ve gülünç ceza'

Giriş Tarihi: 8.7.2015
'Antidemokratik ve gülünç ceza'

aHaber'e 40 yayın durdurma cezası veren yasakçı kafaya tepki büyük. Cezaların antidemokratik ve gülünç olduğu belirtilirken, Twitter'da 'RTÜK'ü Paraleller bastı' yorumu yapıldı...

Türkiye'nin en çok izlenen haber kanalı aHaber'e RTÜK tarafından verilen 40 adet yayın durdurma cezasına tepkiler çığ gibi büyüyor. aHaber'in televizyon tarihinde görülmemiş sansür ve karartmaya maruz kalması gazeteci ve yazarların yanı sıra sosyal medyada da geniş yankı buldu. Basın özgürlüğüne darbe vuran yasakçı zihniyete tepkiler dile getirildi. Mustafa Şentop (AK Parti Genel Başkan Yardımcısı): YSK'nın mantık içinde hareket etmesi lazım. TRT'nin uyguladığı esaslara uymadığı için özel radyo ve televizyonlara bu kadar ceza verilmesi biraz da insafsız. Bu cezaları yanlış buluyorum.

RTÜK'ÜN SİSTEMİ DEĞİŞMELİ
Zakir Avşar (Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı):
Daha özgürlükçü bir yapının benimsenmesi gerekir. RTÜK üyesi olduğum dönemlerde de sistemi çok eleştiriyordum. Ortak denetim sistemine gidilmeli. Hem meyadan hem de idareden gelen insanlardan oluşan başka bir yapının oluşması gerekiyor. Medya mensuplarından bir grup da bu heyet içinde yer almalı.
Gürsel Eser (Medya-İş Sendikası Genel Başkanı): YSK ve RTÜK'ün bu cezaları, tarihlerine kara bir leke düşürdü. Türkiye'de basın özgürlüğünden sıkça bahsedildiğinden, basın özgürlüğünün bir kez daha nasıl çiğnendiğine şahit olduk. Bizim çağrımız, RTÜK ve YSK'nın bu kararını bir an önce geri çekmeleri.
Prof. Dr. Nurettin Güz (Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölüm Başkanı): RTÜK Türkiye'de çok tartışılan bir kurum. RTÜK medya kuruluşları ile ilgili problemlerin denetlenmesini kamuoyuna bırakmalı. Hangi yayın kuruluşu olursa olsun, cezaları en asgari seviyede tutulmalı.
Bülent Turan (AK Parti Çanakkale Milletvekili): Daha önce Cumhurbaşkanlığı seçiminde de aHaber'e böyle bir ceza verilmişti. 24 yayın durdurma cezasını anlamak mümkün değil. Cezaların arasında Başbakan ile yapılan bir programın olması ibretlik bir olay. Ayrıca her seçim sonrasında bu cezalara maruz kalması, 'aHaber bazı odakların hedefinde mi?' sorusunu akla getiriyor.
Cem Küçük (gazeteci-yazar): aHaber, Gezi olaylarından sonra tavrını en net ortaya koyan haber kanalı olarak göze çarptı. 17 Aralık darbe girişimi ve Türkiye'deki antidemokratik uygulamalara karşı dik duran bir haber kanalı. YSK'nın bu cezasını anlamak mümkün değil. Seçim dönemi ve 6-8 Ekim olayları boyunca CNN her gün HDP'nin güzellemelerini yaptı. CNN'e benzer bir ceza verilmedi. Bir ikilik söz konusu. YSK'nın içindeki Paralel unsurları da dikkate almak lazım. Cezaları, tamamen antidemokratik ve gülünç olarak yorumluyorum.
Turgay Güler (gazeteci-yazar): YSK'nın da RTÜK'ün de son dönemlerde verdiği kararlarla ilgili çok tuhaf durumlar gördük. Mesela seçimlerde Güneydoğu Anadolu'da yapılan usulsüzlükler ve seçim hileleri apaçık ortaya çıktı. YSK bence bununla uğraşsın. Bir özel TV kanalının, devletin başbakanıyla seçim döneminde röportaj yapması kadar doğal bir şey olamaz.

TGC SUSKUN KALDI
Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC ), Basın Konseyi gibi meslek örgütlerinden karara karşı hiç ses yükselmemesi de tepkilere neden oldu. SETA Medya Uzmanı İsmail Çağlar, "Türkiye'de uzun süredir basın özgürlüğünün kısıtlandığına dair söylem üretenlerin bu yayın yasağına tepki göstermemesi manidar. Bu yasak, bürokratik veyasetçi bir refleks olarak uygulanıyor" dedi.

'EN KİBAR HALİYLE OHA!'
aHaber'e verilen cezalara sosyal medya da sessiz kalmadı. Twitter'dan paylaşılan bazı mesajlar şöyle:
aHaber'e 40 tane yayın durdurma cezası gelmiş. En kibar haliyle oha! Cemil Barlas
RTÜK aHaber'e ceza üstüne ceza verdi. Sebep başbakanın aHaber'e çıkması. STV, Sözcü, bunlar da kaos çıkartıyorlar sayılmaz mı? Üst akıl emri! @merva
RTÜK'ün aHaber'e kestiği ceza bürokraside taşların yerinden oynadığını gösteriyor. AKP hükümetin dışında kaldığı an ne olacağını düşünemiyorum. Ulunay Terzi
Tek suçu milli iradeden yana olan aHaber ve atv kanallarına ceza yağdıran RTÜK'ü nefretle kınıyorum. Deniz Sevgi
aHaber'e ceza veren YSK, 24 saat boyunca ihanet yayınları yapan Doğan medya, Samanyolu ve Ulusal TV'ye neden ceza yok? Onur Doğan
RTÜK'te paralel yapılanma giderilemedi. aHaber'e yine astronomik ceza. Yazıklar olsun. Tahir
RTÜK'tekiler adam olsa aHaber'e değil vatan hainlikleri ispatlanan Doğan medyasının Gülen medyasının kanallarına ceza verir! Alper
RTÜK yönetimini paraleller mi bastı, habire aHaber'e ceza veriliyor? Filiz Gündüz
Halk TV ve STV'ye bu denli bir ceza verilmezken, aHaber'e bu kadar büyük bir ceza adaletsizliktir. Taha Pakdil

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
'Antidemokratik ve gülünç ceza'
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz