Türkiye'nin en iyi haber sitesi
NAZLI ILICAK

Kirpiler niçin hangarda?

BMC isimli Türk firmasının mayına ve roket saldırılarına dayanıklı araç üretme kararı, 2008'in Aralık ayında, Milli Savunma Bakanlığı Sanayi İcra Komitesi tarafından verildi. Kara Kuvvetleri Komutanlığı'nın "Kirpi" adını taktığı bu araçların 70'inin teslimatı Nisan 2011'de gerçekleşti. Firma, ürettiği araçları, TSK'ya parti parti teslim etti ama sadece 15 tanesi, üst düzey taşımalar için çeşitli görevlerde kullanıldı. Geri kalan Kirpi'ler birliklere tahsis edilmeden askeri hangarlarda bekletildi. Tabii bu arada, mayın patlaması yüzünden birçok askerimizi şehit verdik.
Genelkurmay Başkanı Necdet Özel'in talimatıyla Kirpiler artık hangardan çıktı ve araziye gönderildi.
Birkaç gündür internet sitelerinde ve gazetelerde yer alan bu haber doğru mu? Mayına dayanıklı araçların neden sadece 15 tanesi kullanıldı? Bu basit bir soru gibi gelse de, sebep olanların sorumluluğu çok ağırdır. Vatana ihanet gibi bir şey. Bu da mı, "kol kırılır, yen içinde kalır" zihniyetiyle geçiştirilecek? Bir Kirpi, 13 kişi taşıyabiliyor. Dolayısıyla her biri, 13 can kurtarabilirdi. Ama siz, hangarda tutuyorsunuz. Işık Koşaner'in itiraflarıyla anlaşıldı ki, zaten mayınların bir bölümünü kendimiz döşemişiz. Bir de, zırhlı araçlardan istifade etmeyi engelliyoruz. Nedir bunun sebebi, açıklayınız.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA