Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Alman otomotiv devi Mercedes-Benz, geleceğini Türkiye'de yöneticilik yapmış bir isme emanet etti. Wolf Dieter Kurz, markayı dünyada hızla büyüyen SUV pazarına hazırlayacak

2015'i SUV yılı ilan eden Alman otomotiv devi Daimler'in İstanbul doğumlu Başkanı Dr. Dieter Zetsche, SUV modellerini Türkiye'de yöneticilik yapmış bir isme emanet etti. Mercedes-Benz Türkiye'de 3 yıl Direktörler Kurulu Başkanlık görevini yürüten Wolf Dieter Kurz, markanın SUV segmentindeki hedeflerine ulaşmasını sağlayacak. SUV ve spor araçlardan sorumlu Kurz ile Detroit'te düzenlenen Uluslararası Kuzey Amerika Otomobil Fuarı'nda yeni görevini ve Türkiye'yi konuştuk. Türkiye'nin profesyonel çalışma hayatında önemli bir yeri olduğunu söyleyen Kurz, "Mercedes'in her ülkede üretimi yok. Bu yüzden hem otobüs, hem kamyon üretip, diğer taraftan da binek otomobil satışını tecrübe etmek, her yöneticiye nasip olmaz. Ayrıca Türkiye'deki gibi ani iniş ve çıkışların, dalgalanmaların yaşandığı bir pazarda çalışmak önemli bir tecrübe" diye konuştu.

SUV TALEBİ ARTIYOR

SUV pazarının tüm dünyada büyük hızla büyüdüğünü söyleyen Kurz, Mercedes'in en büyük pazarının Amerika, Çin ve Almanya olduğunu ifade etti. Türkiye'de yüksek vergiler nedeniyle, büyük hacimli SUV modellerinin satışının düşük olduğunu anlatan Kurz, düşük motorlu kompakt SUV satışlarının ise hızla arttığını söyledi.

MERCEDES 341 BİN SUV SATTI
Mercedes-Benz 2014'te toplam 1 milyon 650 bin otomobil sattı. Bir önceki yıla göre yüzde 5.3 artış gösteren SUV satışları 341 bin 788 adet olarak gerçekleşti. SUV modelleri arasında satışları en fazla artan modeller G ve M oldu. G modelinin satışları yüzde 10 yükseldi.

AMERİKA'DA PİCK-UP SAVAŞI
ABD'de pick-up modeller çok satıyor. Ne finansal kriz, ne petrol fiyatlarındaki yükseliş, Amerikalı tüketicilerin pick-up sevdasını azaltmıyor. 2014'te pick-up pazarı yüzde 10 büyüyerek, 8.6 milyon adete çıktı. Binek otomobil satışları ise yüzde 2 büyüyerek 7.9 milyon adette kaldı. Detroit Fuarı, Amerikalı markaların hakim olduğu pickup pazarında kıyasıya bir rekabetin başlayacağının sinyallerini verdi. Hemen hemen tüm markalar yeni modellerini fuarda sergiledi. Koreli Hyundai, Detroit'te yeni konsept modeli Santa Cruz'u görücüye çıkardı. Marka, sıradışı tasarımıyla pick-up segmentine farklı bir bakış açısı getiren Santa Cruz ile pazara giriş sinyali verdi. Ford, Detroit'te F 150 serisinin yeni versiyonu F 150 Raptor'u, Ram ise Rebel 1500 versiyonunu tanıttı.

TEKNOLOJİ CASUSLARI İŞ BAŞINDA
Otomotiv dünyasının en prestijli fuarları arasında yer alan Detroit'te, casuslar iş başındaydı. Teknoloji casusları, rakip markaların en yeni modellerini tepeden tırnağa incelediler. Otolardaki detayların fotoğraflarını çekip, ellerindeki aletlerle ölçüm yaptılar.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER