YAZARA MAİL GÖNDER 2. Dünya Savaşı'ndan ilham aldı

YAZARLAR

Almanların ilerleyişini durdurabilecek bir savaş uçağı geliştirmek için 1943'te uygulanan sıra dışı yöntem, Alfa Romeo'ya ilham oldu. Markanın yeni modeli Giulia, ABD'nin ilk jet uçağını geliştiren Lockheed'in yöntemiyle tasarlandı

İkinci Dünya Savaşı sırasında tarihteki en zorlu görevlerden biri için çok özel kişiler seçildi. 'Skunk Works' (Kokarca İşi) adı verilen projede yer alan ekibin görevi, savaşın seyrini değiştirebilecek ve Alman ilerleyişini durdurabilecek bir savaş uçağı geliştirmekti. Zamanları sınırlıydı. Sadece 150 günleri vardı. Uçak firması Lockheed mühendislerinden oluşan bir grup, dış dünyayla ilişkilerinin olmadığı gizli bir yerde, sıra dışı çalışma yöntemleri uyguladılar. Kurallara ve bürokrasiye takılmadan göreve odaklandılar. Belirlenenden 7 gün önce ABD Hava Kuvvetleri'nin ilk jet savaş uçağı 'XP-80 Shooting Star'ı tamamladılar. İkinci Dünya Savaşı'nın seyrini değiştiren bu yöntemi, bugün bir otomobil markası kullandı. Alfa'yı yeniden canlandırmak için düğmeye basan Fiat-Chrysler Automobiles (FCA), markanın yeni modeli Giulia için bir 'Skunk Works' ekibi kurdu. İkinci Dünya Savaşı'ndaki gibi bu ekibi dış dünyadan soyutlayarak, yeni model üzerinde çalışmalarını sağladı. Giulia'nın İtalya- Milano'daki tanıtımında konuşan FCA CEO'su Sergio Marchionne, 'Skunk Works' ekibinin İtalya genelinde gizli noktalarda, şirketin geri kalanından ayrı, iki yıl boyunca çalıştıklarını söyledi. Bu sayede geliştirme süresinin kısaldığına dikkat çeken Marchionne, bu yöntemi seçmelerinin nedenini şöyle anlattı: "Devrimsel bir proje için, ekibin alışagelmiş yöntemlerin dışına çıkmalarına ve yeni bir sayfa açabilmelerine ihtiyacımız vardı. Omuz omuza, uykusuz kalsalar da ekipteki insanlar, projenin bir parçası olacak ve aynı zamanda projeyi bir parçaları olarak görecek kişiler. Ekibin tamamen özgür olabileceği yeni bir çevre gerekiyordu. Giulia'nın her parçasının arkasında duran işte bu süreçtir. Bu, Alfa Romeo gibi efsanevi bir markayı canlandırmak için benimsenecek tek yaklaşımdı."

TÜRKİYE'DE 10 KAT BÜYÜYECEK
Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Mahmut Karacan, yeni Giulia'nın Türkiye'de 2016'nın ilk çeyreğinde satışa sunulacağını söyledi. Yeni modellerle hedef büyüttüklerini anlatan Karacan, şöyle devam etti: "2014'te yaklaşık bin adet Alfa Romeo sattık. 2016 satış hedefimiz ise 5 bin adet. Sadece Giuliatta'nın dizel otomatik versiyonundan 4 bin adet satmayı planlıyoruz. 2014'e göre 5 kat büyüme anlamına geliyor. Sergio Marchionne'nin söylediği gibi 7 yeni model daha gelecek. Bu modellerle birlikte orta vadede en az 10 bin adetlik satışa ulaşmayı planlıyoruz. Bu da 10 katlık bir artış anlamına geliyor. Tüm teşkilatı ve altyapıyı bu plana göre yaptık."

YENİ MODELE YENİ LOGO
Alfa Romeo, resmi kuruluş tarihi olan 24 Haziran'da markanın yeni nesil model atağının ilk temsilcisi Giulia'yı gün ışığına çıkardı. Premimum orta segmentte yer alan Giulia, yeni logonun kullanıldığı ilk model. 2016 başında üretimi başlayacak Giulia'da, Ferrari teknolojisi taşıyan performanslı motor seçenekleri yer alacak. Bunlardan biri 6 silindirli turbo benzinli 510 bg'lik motora sahip Giulia Quadrifoglio... Araç, 0-100 km/s hıza sadece 3.9 saniyede ulaşıyor.

3 YILDA 7 YENİ MODEL GELECEK
FCA, Alfa Romeo için 5 milyar eurodan fazla yatırım planlıyor. Giulia'yı gelecek 3 yıl içinde 7 model daha takip edecek. FCA, 2018'e kadar 400 bin araç satma hedefinde. Bu rakam 2014'ten 6 kat fazla.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.