X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yeni nesil koltukları değiştirdi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yeni nesil koltukları değtirdi

  • Giriş Tarihi: 1.5.2016
Yeni nesil koltukları değiştirdi
Yeni nesil koltukları değiştirdi

Şirketlerin içerisinde sayıları hızla artan Y kuşağı çalışanlar dengeleri değtirdi. Üst düzey yöneticiler yeni nesli anlamak için genç çalışanlarından mentorluk alıyor

Y kuşağının kontrolüne giren tüketim dünyasında artık şirketler de yeni neslin hem yapış hem de tüketim alışkanlıklarını anlayabilmek için yeni yöntemler deniyor. Böyle olunca bazen işler tersine de dönüyor. Öyle ki artık üst düzey yöneticiler değil Y kuşağı tecrübelerini üst düzeyle paylaşıyor. Buna da tersine mentorluk deniyor.

ORTAK PAYDA KAYGISI
Bu uygulamaya geçen yıl başlayan şirketlerden biri de Anadolu Efes . 2015 yılının sonunda, üst düzey yöneticilerinin teknoloji ve sosyal medya gibi alanlarda değişen çağa ayak uydurması, gençlerin beklentilerini, liderliğe ve sektöre bakış açılarını anlamalarını sağlamak amacıyla "Sen Olsam (Tersine Mentorluk)" programını hayata geçiren şirkette süreç klasik mentorluktan farklı işliyor. Programda Y kuşağı çalışanlar, üst düzey yöneticilere mentorluk yapıyor. Programda, 15 genç mentor ve 5 üst düzey mentee bulunuyor. Her ay bir görüşmenin organize edildiği programda 3 mentor 1 mentee ile fikir paylaşımında bulunuyor. Projeyi kurgularken kuşakların eksikliklerinden çok farklı yönlerini nasıl ortak hedefte birleştiririz diye yola çıktıklarını dile getiren Anadolu Efes Türkiye İK Direktörü Ayşegül Örs , değişen çağa ayak uydurmak, teknolojiyi, sosyal medyayı, gençlerin beklentilerini, liderliğe ve sektöre bakış açılarını anlamak ve bunu üst düzey yöneticilere birebir aktarımını sağlamak amacıyla "Sen Olsam (Tersine Mentorluk)" programını uygulamaya geçirdiklerini söyledi.

Y KUŞAĞI ÇOK DONANIMLI
"X kuşağı sonuç odaklı. Daha çok çalışmak, daha çok kazanmak, daha çok başarılı olmak ve farklılaşmak önemli. Oysa Y kuşağı farklılaşmak değil benzeşmek istiyor. Onlar için sorgulamak çok önemli. Yaptığı işten keyif almak istiyorlar. Her şeyi sorgulayan, iş yapış şekillerini değiştirmek isteyen bir kuşak olması X kuşağının zorlandığı hususlar" diyen Bingöl, kuşaklardan bağımsız olarak üst düzey yöneticilerin ise, genç kuşaktan gelişen, sürekli geliştiren, üretken ve sorgulayan bireyler olmalarını beklediklerini kaydetti. Y kuşağının bu özelliklerin çoğuna sahip olduğunu dile getiren Bingöl, "Kimi zaman sabırsız olabiliyorlar. Üst yönetim bu noktada gençlerden; farklı bakış açıları ile başlattıkları süreçleri sabırla ve şevkle yönetmelerini bekliyor" diye konuştu.

İLETİŞİMDE ÖNEMLİ İYİLEŞME OLDU
Süreç içerisinde mesajların tüm kademelere yayılması ve yönetim kademeleri arasındaki mesafelerin kapanması açısından gözle görünür bir iyileşme olduğunun altını çizen Bingöl, "Kuşakların birbirlerine olan bakış açılarını analiz etmek için yaptığımız pre-testi, süreç sonunda da yaparak aradaki farkı daha iyi gözlemleyebileceğiz" dedi.