X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Pilotlar yarışıyor takım kazanıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Pilotlar yarışıyor takım kazanıyor

  • Giriş Tarihi: 1.10.2014

Motorsporlarında otomobil ve pilotların aksine, takımların yarıştığı Avrupa Binek Otomobiller Kupası için Pergusa pistindeydik. Yarışlarda lastik ve motor ısılarından, pilot performansına kadar her şey artık bilgisayar ekranlarında

Otomobil sporlarında takımların teknolojiyi nasıl kullandığını yerinde izlemek için Sicilya'da Pergusa pistinde düzenlenen Avrupa Binek Otomobiller Kupası'nın (ETCC) bu sezonki son yarışını yakından izleme şansı elde ettik. Türkiye'de otomobil kültürünün yayılmasında son derece etkili olan Borusan Otomotiv Motorsport Takımı, Avrupa Binek Otomobiller Kupası'nda (ETCC) Türkiye'yi başarıyla temsil etti. Türkiye'nin deneyimli ve şampiyon pilotu milli sporcu Aytaç Biter'i zaten Toshiba'nın yıllardır dağıtıcılığını yaptığı için yakından tanıyoruz. Biter, yıllarca Türkiye'de elde ettiği şampiyonluklar dışında Avrupa'da 2 kez kürsüye çıkarak Türkiye'yi başarıyla temsil etti. 30 yaşından sonra 2001 yılında bir müşterisinin önerisiyle pist yarışlarına başlayan Biter, büyük emek verdiği ve tutkuyla yaptığı sporu milli sporcu olarak devam ettiriyor. Takımın 17 yaşında henüz ehliyeti bile olmayan şampiyon pilotu milli sporcu Kaan Önder Avrupa Binek Otomobiller Yarışı'nda Pergusa'da ilk kez kürsüye çıktı.

Gaza değil frene basmayı bilmek gerek


Pergusa pistindeki yarışta ilk kez deneyimlediğimiz şey, ilgi odağındaki sürücüden çok "takım olgusu" ve "otomobil kültürü" oldu. Borusan Otomotiv Motorsport Takım Sorumlusu İbrahim Okyay'ı da yarışlar sırasında tanıdık. Kendisi de milli sporcu olan İbrahim Okyay, insan yetiştirmenin zorluğuna değindi. Okyay, "Aytaç ve ben 30 yaşından sonra bazı imkanlar elde ettik. Ancak şimdi geleceğe yatırım yapma şansını Borusan Otomobil Motorsport Takımı ile elde ettik. 13 yaşında takıma kattığımız Kaan Önder ile pilot olarak geleceğe yatırım yaptık. Yani lojistikten her alanda deneyimli ve eğitimli insanlarla takımı oluşturduk. Borusan Otomobil Motorsport Takımı'nın oluşmasında Borusan Lojistik, Toshiba ve Castrol gibi sponsorların da büyük desteği var" dedi. Borusan Takımı, yıl içinde pek çok ulusal ve uluslararası yarışa katılıyor. Kurumsal rengi Turkuvaz ile her yerde fark edilen Türk takımının, diğer takımlara örnek olan disiplinin altında İbrahim Okyay'ın titizliğinin imzası var. Okyay ile yarışlar sırasında yaptığımız sohbette tutkunun, ego kontrolünün ve gaza olduğu kadar frene basmanın da önemli olduğunu öğreniyoruz. Her anı hesaplanan ve gözlenen yarışlarda tüm takım her sürprize destek verecek yedek parça parkını ve bilgiyi garajda tutmak zorunda.

İşte BORUSAN
Takımı

Takım bünyesinde bulunan tüm çalışanların iş aşkı ve öz güveni, başarının anahtarı
Takımın başında temkinli duruşu ve tutku dolu beyni ile milli sporcu İbrahim Okyay var. Deneyimli, şampiyon pilot, milli sporcu Aytaç Biter, profesyonel disiplini ve amatör ruhla defalarca kürsüye çıkmış. Pergusa'da kürsüye çıkan, 1997 doğumlu, henüz ehliyeti olmayan şampiyon pilotu milli sporcu Kaan Önder, takımın geleceği. Takım menajerliğini Tolga Özakıncı yapıyor. Her sorunu güler yüzüyle çözen iletişim sorumlusu Tuğçe Erdemli, takımın moralinin yukarıda kalmasını sağlıyor. Her sürprize karşı tetikte bekleyen mekanik sorumlusu Ali Zor ve Recep Özaltun, her zorluğun üstesinden geliyor. Takım, İzmir'deki Türkiye Pist Şampiyonası'ndan Pergusa pistine zamanında gelmesini lojistik sorumlusu, Hüseyin Toka'nın maharetine borçlu. Takımın Pergusa'da destek aldığı İtalyan mekanik ekibinin başında güler yüzlü mühendisi Lorenzo Volgemunt var.

Pistte teknoloji konuşuyor

Pilot pistte yarışa çıkmadan önce ve pistten indikten sonra bile arkada çalışan ekip sürprizlere hazır bekliyor. Pilotun anlık performansı, lastiklerin, motorun sıcaklığı, otomobilin tüm teknik verileri sensörlerle ölçülüp kameralarla izleniyor. Takımın takım sorumlusu ve teknik ekip anlık sürprizlere her an hazır şekilde, pilotla sürekli iletişim halinde. BMW'nin büyük destek verdiği Borusan Otomobil Motorsports Takımı'nın insan yatırımı temel değeri oluşturuyor. İnsan yatırımı dışında sadece verileri ölçmek için kullanılan cihaz ve yazılıma 45 bin Euro yatırımı var. Motordan lastiklere aracın her bölgesinde sıcaklığın anlık ölçülmesi, aracın farklı noktalarından görüntü kaydı yapılması, aracın nerelerde zorlandığının belirlenmesi ve tüm bilgiler sadece bir USB bağlantısı ile bilgisayara aktarılıyor.

Anlık kararlar etkili oluyor

Aytaç Biter, pistlerde yarışmaya geç başlamış milli sporcu. Profesyonel olarak bu işi yapmasa da diğer sürücüler kadar işinde ciddi ve tutkulu. Her yarıştan önce YouTube üzerinden o pistteki yarışları inceliyor. Pergusa pistinde olmadı ama varsa simülasyonunda sürücü koltuğunda pisti karış karış ezberliyor. Toshiba ile tutkulu marka ilişkisini kullandığı kameralar, monitör, bilgisayar ve disklerle pistlere de taşımış. Pergusa yarışına Toshiba'nın üst düzey yöneticileri de ziyaret ediyor. Yani işinde olduğu gibi pistlerde de ciddi çalışmasıyla fark yaratıyor.

Ehliyeti olmayan şampiyon!

Daha 9 yaşında ailesinin teşvikiyle yarışmaya başlayan Kaan Önder, gelecek yıl Ocak ayında 18 yaşına girecek. Borusan Takımına 13 yaşında katılan Kaan'ın her yarışını babası da pistte heyecanla takip ediyor. Profesyonel çalışması, kendisine güç sağlayacak her sporu yapıyor. Önder'in bu tutkusu Türkiye'yi, Avrupa ve Dünya'da podyumlara taşıyacak gibi görünüyor. ETCC'de ilk kez podyuma Pergusa'da çıkan Türkiye'nin en genç şampiyonunu gelecekte yenileri bekliyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.